"כאשר אשוב ואהיה קטן" תחרות איורים לסיפור "קַיְטוּש המכשף" מאת יאנוש קורצ'אק
תחרות איורים לסיפור "קַיְטוּש המכשף" מאת יאנוש קורצ'אק- פעילות משותפת למשרד החינוך ולמכון החינוכי הישראלי ע"ש יאנוש קורצ'אק.
על המכון (עמותה רשומה)
המכון החינוכי הישראלי ע"ש יאנוש קורצ'אק.הוקם בנובמבר 2011. בני הדור השני לחניכים ולמחנכים שמו להם למטרה להמשיך בפועלם של הוריהם ולהנחיל את המורשת ההומניסטית-דמוקרטית-דיאלוגית של יאנוש קורצ'אק לאנשי חינוך, להורים ולילדים.
המכון פועל מתוך אמונה שהטמעת הגישה החינוכית של קורצ'אק תוביל לחינוך טוב יותר ולמחנך ערכּי הפועל עם ההורים לטיפוח דור העתיד. ביעדי המכון – לקדם מחקר לפיתוח המורשת ולהתאמתה לחינוך במאה ה-21; להפעיל תוכניות ומפעלים חינוכיים המדגישים את היות הילד אדם ואזרח צעיר במדינתו; להנציח את האיש ופועלו ולתעד את העשייה המתפתחת בעקבותיו.
הפרויקט יפגיש את המורים והתלמידים עם הגישה החינוכית הקורצ'קאית בפעילות חווייתית יצירתית שבמסגרתה ייחשפו כל המשתתפים למורשתו החינוכית של יאנוש קורצ'אק ולאחד מספריו דרך פעילות אומנותית.
על הספר קיטוש המכשף
קַיְטוּש הוא ילד סקרן ושובב. יותר מכול הוא אוהב ללקט הרפתקאות. קַיְטוּש חי חיים כפולים: חיים רגילים בבית ובבית הספר – וחיים סודיים בתוך ליבו פנימה. עקשנותו, נחישותו וסקרנותו הן התכונות שמשנות את חייו. הוא מחליט שהוא רוצה להיות קוסם, ואכן בכוח רצונו מתחילים קסמיו לעלות יפה. אומנם אינו מצליח להחיות את סבתו האהובה, אולם קסמיו האחרים מחוללים מהומות בעיר. קַיְטוּש מצליח לבלבל את השלטים והשעונים ברחובות. הוא גורם לאנשים ללכת אחורה ובונה לעצמו ארמון פלאים בלב הנהר.
בספר זה קורצ'אק מעלה על הכתב את משאלות ליבם הכמוסות של ילדים רבים החולמים להיות קוסמים גדולים בעלי כוחות והשפעה. בדרכו המיוחדת הוא מתווה את דרכם לעזור לזולת בדרכי יושר ואמת.
מטרות הפרויקט
לאפשר לתלמידים להכיר את מורשתו של יאנוש קורצ'אק
לקרוא בצוותא את הספר
לתת פרשנות חזותית לקטעים מתוך הספר לעידוד ביטוי אישי של התלמיד
לקיים תחרות איורים בין בתי ספר
לאפשר נקודות מבט שונות
שלבים בפרויקט
עם המורים:
מפגש בכל איזור עם המורים שיובילו את התהליך בבית ספרם:
- לדיון חינוכי ערכי בנושאים שונים המעסיקים את הצעירים וגם את המבוגרים כיום תוך קשר למורשתו של יאנוש קורצ'אק והמבט שלו על הנושאים שיעלו.
- קריאה בקאיטוש המכשף - ובחירת טקסטים
- מפגש עם סופר או מאייר ודיון בדילמה שבתווך בין הטקסט ובין עצמאות יצירתית של המאיייר
תהליך בבית הספר:
- קריאה משותפת בספר "קאיטוש המכשף"
- בחירת טקסטים אישית על ידי התלמידים שישתתפו בתחרות האיורים
- שלב האיור
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}