קריאה (קולית ודמומה) והבנה של מילים, צירופים, משפטים וטקסטים מסוגות שונות
הבנת הנקרא לכיתה י

בכיתה י ירכשו התלמידים אוצר מילים מתוך מאגר מילים להכנה לקראת חמש יחידות לימוד. התלמידים ילמדו מילים נוספות מטקסטים מסוגות שונות שיילמדו במהלך השנה.
התלמידים ילמדו נושאים דקדוקיים שיסייעו להם בקריאת טקסטים ובפענוח הנלמד. הנושאים מתבססים על הנלמד בכיתות חטיבת הביניים ויילמדו בהקשר טקסטואלי. התלמידים יעשירו את ידיעותיהם בתחום הערבית הכתובה והדבורה בנושאים מתוך חיי היום-יום, הכנה לקראת בחינת הבגרות המתוקשבת. הנושאים יכללו את הנושאים שנלמדו בשנים הקודמות. התלמידים יעמיקו את ידיעותיהם.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
מפרט התכנים
נושאים דקדוקיים
קריאה בקול והבנה של משפטים וקטעי קריאה, שכוללים את הנושאים הדקדוקיים הנדרשים בכיתה י:
- כינויי רמז לרחוק (ذٰلِكَ, تِلْكَ) - נדרשת ידיעה פסיבית
- כינויי הזיקה (במשפטי صِلَة בלבד)
- כינויי המושא - נדרשת ידיעה פסיבית
- יַא א(ל)נִסְבַּה (يّ היחס)
- המספר היסודי 10-3 - נדרשת ידיעה פסיבית
- המספר הסודר 10-1 - נדרשת ידיעה פסיבית
- התאמת השמות, התארים והכינויים (זכר ונקבה)
נטיית הפועל בעבר, הווה-עתיד, ציווי, בינוני פועל, בינוני פעול וצורת המצדר של הבניינים הבאים (שלמים בלבד):
- בניין 1 (فعل)
- בניין 2 (فعّل)
- בניין 3 (فاعل)
- בניין 4 (أفعل)
- בניין 5 (تفعّل)
- בניין 6 (تفاعل)
- בניין 7 (إنفعل)
- בניין 8 (إفتعل) - ללא השינויים
- בניין 10 (إستفعل)