דלג אל

הצהרת נגישות

הבנת הנקרא לכיתות יא-יב

הבנת הנקרא לכיתות יא-יב

בכיתות יא ויב ילמדו התלמידים אוצר מילים עיתונאי, מדעי, בסוגות שונות. נוסף על אוצר המילים שכבר רכשו, התלמידים ילמדו מתוך מאגרי אוצר המלים המתאים לרמת לימוד של כיתה יא. התלמידים ילמדו מילים נוספות ממגוון טקסטים עיתונאיים וספרותיים מסוגות שונות.
התלמידים ילמדו נושאים דקדוקיים בהקשר טקסטואלי. תלמידים הלומדים ערבית ברמת חמש יחידות לימוד יקראו קטעים בערבית הקלאסית וסורות מהקראן, נוסף על יצירות מהספרות ומהשירה הערבית המודרנית.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

מפרט התכנים

מטרה אופרטיבית

קריאה (קולית ודמומה) והבנה של מילים, צירופים, משפטים וטקסטים כתובים ומושמעים בערבית מסוגות שונות ומתקופות שונות

אוצר מילים

קריאה שוטפת של מילים (מתוך מאגרי המילים לכיתות י, יא ויב) בהגייה ובהטעמה הנכונה
הבנת משמעות מילים בהקשר של צירוף או משפט או קטע

נושאים דקדוקיים כיתה י"א

קריאה בקול והבנה של משפטים וקטעי קריאה, הכוללים את הנושאים הדקדוקיים הבאים (נוסף על הנושאים שנלמדו בכיתה י):

  • בניין 8 (إِفْتَعَلَ): נטיית הפועל בזמנים אלו: עבר, עתיד, ציווי, בינוני פועל ופעול וצורת המצדר כולל השינויים - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • עתיד מנצוב (ألْمُضَارع الْمَنْصُوب) - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • עתיד מקוצר או מג'זום (ألْمُضَارع الْمَجْزُوم) - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • גזרות הפועל:
    ע"ע וכפולים (ألْمُضَاعَف) - נדרשת ידיעה אקטיבית
    פ"ו, פ"י (ألْمِثال) - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • צורת הסביל (ألْمَجْهُول) בבניינים 10-1 (כולל הגזרות הנלמדות) - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • הניקוד הסופי (ألإعْرَاب) - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • إنَّ وَأَخَوَاتُهَا (המיליות إنّ, أنّ, لأنّ, لكنّ) - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • ריבוי שלם זכר - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • ריבוי שלם נקבה - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • משפטי זיקה (صِلَة, صِفَة) - נדרשת ידיעה אקטיבית
  • ערך היתרון וההפלגה (أَفْعَل التَّفْضِيل) - נדרשת ידיעה פסיבית
  • הבעת סביל בעזרת تَمَّ +מצדר - נדרשת ידיעה פסיבית
  • הזוגי בשם ובתואר - נדרשת ידיעה פסיבית
  • המרה למצדר - נדרשת ידיעה פסיבית
  • ששת השמות (إسْم, إِبْن, إِبْنَة, إمْرَأَة, إثْنَان, إثْنَتَان) - נדרשת ידיעה פסיבית
  • המספרים 1 עד 10 (בזכר ובנקבה) - נדרשת ידיעה פסיבית
  • كَانَ وَأَخَوَاتُهَا –كان, أصْبَحَ - נדרשת ידיעה פסיבית
  • إنَّ وَأَخَوَاتُهَا (המיליות كأنّ, لَيْتَ, لَعَلّ) - נדרשת ידיעה פסיבית
  • המספר המונה (ألعَدَد الأَصْلِيّ) - נדרשת ידיעה פסיבית
  • המספרים 1 עד 10 (בזכר ובנקבה) - נדרשת ידיעה פסיבית
  • עשרות שלמות והשם הנמנה - נדרשת ידיעה פסיבית

שימוש במילון ערבי-עברי

  • שימוש מושכל במילון ערבי-עברי
  • פענוח מילים לא מוכרות בעזרת מילון
  • הבנת כותרות עיתונים וידיעות עיתונאיות (מהעיתונות השוטפת הכתובה, מידיעות חדשותיות באינטרנט או מכתבות וממאמרים בעיתון)
  • הבנת מילים מסוגות שונות של טקסטים, כולל ספרות ושירה כתובה, או מרשתות תקשורתיות
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

אוצר מילים לכיתה יא
מאגרי המילים לכיתות ז-יב בגרסתם המעודכנת כפי שפורסמו לראשונה בתוכנית הלימודים של משרד החינוך.
ערבית דבורה לכיתות י, יא, יב
חומרי למידה והוראה, העוסקים בערבית דבורה למורים לערבית לדוברי כיתות י-יב בבתי ספר עבריים
אוצר מילים לכיתה יב
מאגרי המילים לכיתות ז-יב בגרסתם המעודכנת כפי שפורסמו לראשונה בתוכנית הלימודים של משרד החינוך.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.