"ידע אינו מלמד את האדם להיות חכם", הרקליטוס איש אפסוס
אנו חיים בעידן של מידע רב ומגוון המשתנה ומתחדש בתדירות גבוהה בין השאר בתחומי התרבות, הכלכלה המדע והטכנולוגיה.
מה מאפיין עידן זה?
1. קצב השינויים!
2. קצב יצירת מידע וקצב נגישות למידע
3. קצב מיזוג מידע
4. קצב ההקשבה של התלמידים
5. קצב יצירת תחומי עיסוק חדשים
6. קצב המעברים מתחום מקצועי אחד לאחר
7. כל תחום עיסוק מצריך יכולות חשיבה עצמאיות.
ההצלחה בבית הספר בעבודה ובחיים תלויה ברכישה ובביצוע של תפקודים קוגניטיביים כגון זכירה, השוואה, מיון, הסקת מסקנות, הכללה, הערכה, ביצוע ניסויים וניתוח.
מדיניות דמות הבוגר והבוגרת של משרד החינוך מעדכנת ומגדירה את מטרות הלמידה במערכת החינוך. משבר הקורונה הציף והבליט את העובדה שכדי להצליח לקיים תהליכי למידה הלומדים זקוקים למנעד של מיומנויות רגשיות חברתיות כמו גם לאוריינות דיגיטלית ולאוריינות מידע. המשלבות יכולות למידה עצמאית ושיתופית. מדיניות זו מוצגת באתר אגף מדעים במדור אוריינות מדעית.