דלג אל

משימות ביצוע מבוקרות

חזרה

לפניכם 7 דגמים למשימות הביצוע:
עיתון, דף לימוד, נייר עמדה, פרזנטציה, תוצר חזותי, פודקאסט וסיור לימודי
- כל משימת ביצוע מורכבת משישה שלבים: היכרות, הנחיות ללמידה, תכנון, ארגון מידע, טיוטה, הגשה סופית.

 

חזרה לראש הדף

משימות אישיות

סיור לימודי

סיור לימודי

הסיור הלימודי הוא למידה מחוץ לכותלי בית הספר. בסיור הלימודי נוצר מפגש אותנטי עם הסביבה הפיזית מחוץ לכיתה ולבית הספר. מלבד איסוף ידע בנושא הנבחר ומיון ואבחנה בין עיקר לטפל, התלמידים מפעילים כאן מיומנויות של קריאת מפה, ארגון ותכנון של זמן והצגה בעל פה של ידע במהלך הסיור.

ייבוא המשימה בסביבת הלמידה:

Moodle | Google Classroom | Microsoft Teams

עיתון תקופתי

עיתון תקופתי

משימת כתיבת עיתון היא משימה אישית המביאה לידי ביטוי את הידע שרכשו התלמידים. משימה זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון מקוון בדף אינטרנט בסגנון אתר חדשות.

ייבוא המשימה בסביבת הלמידה:

Moodle | Google Classroom | Microsoft Teams

פרזנטציה

פרזנטציה

פרזנטציה היא הצגה מילולית של תהליך חקר בליווי מצגת שקופיות. היא כלי הערכה שבו התלמידים מציגים בפני קהל (המורה, הכיתה, קהל אחר) את הידע שלהם בתחום מסוים או את העבודה שביצעו. פרזנטציה דורשת, מלבד איסוף ידע, מיונו ועיבודו, גם מיומנויות של ארגון מידע בצורה חזותית ועמידה מול קהל.

ייבוא המשימה בסביבת הלמידה:

Moodle | Google Classroom | Microsoft Teams

תוצר חזותי

תוצר חזותי

התוצר החזותי הוא משימה אישית המיועדת לסכם תהליכי למידה עצמית באמצעות שימוש בחשיבה יצירתית ובאוריינות חזותית. התוצר הפיזי החזותי הוא הזדמנות להבעת עמדה ופרשנות אישית של התלמידים לנושאים שנלמדו באמצעות כלים חזותיים כגון פסל תלת ממדי, כרזה, ציור, קומיקס וכדומה. התלמידים יגישו תוצר ודף מלווה שבו יסבירו את שיקוליהם בהכנת התוצר. משימת התוצר החזותי מפתחת את היכולת להתבונן בסוגיה מורכבת ממגוון נקודות מבט, להבין לעומק את העמדות השונות, ורק לאחר הבנת המורכבות או לאחר ראיית הפרספקטיבה של האחר – לגבש עמדה אישית, ואותה להציג בתוצר החזותי.

ייבוא המשימה בסביבת הלמידה:

Moodle | Google Classroom | Microsoft Teams

חזרה לראש הדף

משימות שיתופיות

דף לימוד של שיח בין טקסטים

דף לימוד של שיח בין טקסטים

דף הלימוד של שיח בין טקסטים דורש מהתלמידים חקר של טקסטים שונים בנושא נבחר – מילוליים, שמיעתיים, חזותיים. בכלי דיגיטלי מוצג מגוון מקורות על דף אחד, ולצִידו שאלות לדיון ולמחשבה. המשימה מעודדת את הלומדים לשאול שאלות ולתהות על המשמעות האישית והאקטואלית בנושאים השונים. מטרת הדף לאפשר ללומדים להיכנס לעומקו של דיון בנושא מסוים דרך היכרות עם מקורות התורמים זוויות הסתכלות חדשות. הדף יכלול טקסט עיקרי אחד ולכל הפחות ארבעה טקסטים אשר תומכים או קשורים לשאלה הגדולה. משימת דף לימוד של שיח בין טקסטים היא משימה זוגית.

ייבוא המשימה בסביבת הלמידה:

Moodle | Google Classroom | Microsoft Teams

נייר עמדה

נייר עמדה

נייר עמדה הוא מעין מאמר קצר המציג עמדה של כותב או קבוצה בנושא מסוים במטרה להביאו למודעות הקורא או לשכנעו. משימת התלמידים: להביע בכתב רעיון, טיעון, עמדה, להעריך תופעה או נושא או לנתח סוגיה. חלופה זו מעודדת למידה אקטיבית, בודקת את הבנת הנושא ויישומו ומעודדת את הלומד לחשוב, לנקוט עמדה ולהביעה הבעה מושכלת ורציונלית. משימת נייר עמדה היא משימה זוגית.

ייבוא המשימה בסביבת הלמידה:

Moodle | Google Classroom | Microsoft Teams

עיתון תקופתי

עיתון תקופתי

משימת כתיבת עיתון היא משימה קבוצתית המביאה לידי ביטוי לא רק את הידע שרכשו התלמידים אלא גם מיומנויות הקשורות בעבודת צוות, בתקשורת בין-אישית ובפעילות העיתונאית. זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. לכל תלמידה ותלמיד תהיה אחריות אישית בכתיבת תוכני העיתון. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון מקוון בדף אינטרנט בסגנון אתר חדשות.

ייבוא המשימה בסביבת הלמידה:

Moodle | Google Classroom | Microsoft Teams

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט, בעברית הֶסְכֵּת, הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. יצירת פּוֹדְקַאסְטִים היא תהליך יצירתי בעל ערך רב ליוצר. זוהי למידה עתירת חשיבה המדגישה למידה פעילה ושאילת שאלות וחקר. במשימה זו יתבקשו התלמידים להכין בקבוצות פּוֹדְקַאסְט (הֶסְכֵּת). בשלב הראשון יחקרו את הנושא שבחרו מהיבטים מגוונים ומזוויות ראייה שונות. כמו כן יעמיקו את הלמידה וההבנה שלהם בנושא הנבחר. השלב השני ייעשה בקבוצות ובו יתכננו ויקליטו פּוֹדְקַאסְט.
העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות.

ייבוא המשימה בסביבת הלמידה:

Moodle | Google Classroom | Microsoft Teams

אולי תתעניינו גם ב...

תוכניות הלימודים באזרחות לחטיבה העליונה
מידע על תוכנית הלימודים באזרחות ועל התוכנית להשכלה כללית בחטיבה העליונה
עולים חדשים
הנחיות להוראה והיבחנות של עולים חדשים
מקצוע הגבר באזרחות – 5 יחידות לימוד
מגמת אזרחות תורמת לחינוך אזרחי ולהנהגה ערכית של בני הנוער. תוכני ההוראה במגמה זו מטפחים חשיבה ביקורתית, אחריות ציבורית ורגישות חברתית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.