דלג אל

משרד הנסיעות

משרד הנסיעות עיצוב תמונה: חוה גולדווסר

הרעיון שלי

ליאור ישראלי, מחנך כיתות ה'-ו' בבית הספר היסודי "ארן" בתל אביב למד באוניברסיטת תל אביב וקיבל תעודת הוראה בסמינר הקיבוצים. בארה"ב למד כתיבה יצירתית וקיבל תעודה בחוג לתסריטאות.

הוא לימד בבתי ספר תיכוניים קולנוע וכתיבה, הקים "מועדון כתיבה" בבית הספר היסודי וסדנה לכתיבה יצירתית. זו השנה השנייה שבית הספר מוציא ספר של סיפורים קצרים פרי עטם של תלמידי כיתות ד'-ו'.

המוטו של ליאור בחינוך הוא: יצירתיות מפעילה את המחשבה. כך אפשר לקדם את העברת הידע בדרך יצירתית, מעמיקה וחוקרת. כיום הוא עובד על כתיבת רומן לילדים ולנוער. משנת 2016 הוא מפעיל את הבלוג "מורה במשקפיים" והוא בוגר האקדמיה למורים של Google.

ליאור רואה בגאוגרפיה מקצוע שיש בו מכלול שלם של מאפיינים מעבר להעברת מידע גאוגרפי. נוסף על כך הוא מודע לחשיבות של דיבור בציבור. את התפיסה שלו בחר להנחיל לתלמידים בדרך חברתית אישית ורגשית.

הפעילות

ליאור לקח את הקונספט של משרד הנסיעות הוותיק ובנה בעזרתו מיזם למידה. לכל תלמיד ותלמידה ניתנה האפשרות ללמוד על יעד מסוים, לכתוב עליו הצעה שיווקית ולהציגהּ בפני הכיתה.

הפעילות במשרד הנסיעות כללה עבודה ששכרה בצדה:

  • חקר על היעד: איסוף מידע גאוגרפי והיסטורי, אטרקציות, תרבות, מאכלים וכד'
  • עידוד חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה: שיווק היעד הנבחר והבלטת יתרונותיו
  • תגבור יכולות מילוליות וחיזוק הביטחון העצמי: כתיבת הצעה שיווקית, עבודה על השיח ועל ניסוח ותרגול עמידה בפני קהל

בפועל כל תלמיד ותלמידה הציגו את הצעת השיווק שלהם במשרד הנסיעות. הם נעזרו בטקסט וברטוריקה והיו שהביאו עמם פריטים המייצגים את מדינת היעד כגון קרואסון, גלויות, משקה מקומי וכד'.

בתום הצגת ההצעה השיווקית קיבלו התלמידים משוב מחבריהם ומהמורה. את התוצרים הציגו בפינת גאוגרפיה כדי שהכול יוכלו לשוב וללמוד מהם.

המיזם נתן תנופה אדירה לאהבת מקצוע הגאוגרפיה, לחשיבה אחרת בקרב התלמידים ולעשייה מיוחדת. את משרד הנסיעות אפשר ליישם לא רק במדינות כי אם בערים וביישובים בארץ ובעולם.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

יוון - חקר בעזרת בולים
שירי כרמון, מחנכת כיתה ה', חינוך מיוחד, בבית הספר "נעורים" בקריית ביאליק, הכינה פעילות חקר על יוון בעזרת בולים, כאשר כל בול מייצג נושא: חקלאות, מוזיקה, מיתול...
מדוע מזיזים את השעון?
מתי מעבירים את השעון קדימה ומתי אחורה? מה ההיגיון העומד מאחורי הזזת השעון? מי או מה עומד מאחורי שינוי זה, והאם הוא מחויב המציאות? ענבל טל,  מחנכת כיתה ג׳ בבי...
שוק מושגים – הצעה לפתיחת נושא לימוד
יעל פלג, מחנכת כיתה ד' ומורה למדעים בבית ספר 'שדות' ביישוב בת חפר, מצאה דרך חווייתית לפתיחת נושא לימוד חדש: עורכים בכיתה "שוק מושגים", או אם תרצו: סחר חליפין...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.