דלג אל

יוון - חקר בעזרת בולים

יוון - חקר בעזרת בולים

הרעיון שלי

שירי כרמון, מחנכת כיתה ה', חינוך מיוחד, בבית הספר "נעורים" בקריית ביאליק בהנהלת מירי בן שושן. הפעילות שהכינה לכיתתה יצירתית ומקורית ומתאימה לכל כיתה. 

שירי חברה פעילה בקבוצת הפייסבוק מורות משתפות, שמנהלת לאה משולם, ומשתפת בה את המורים בפעילויות שהיא מכינה.

המסע ליוון

שירי תכננה ללמד על יוון בעזרת בולים (הלמידה מלווה את הספר "מסביב לים התיכון") לשם כך חיפשה ב-Pinterest בולים הקשורים ליוון בהקשרים שונים: מאכלים מסורתיים, משחקיים אולימפיים, חקלאות, תעשייה ומסחר וחוף הים. הבולים עוררו עניין וסייעו להרחיב את הידע על יוון.

שירי חילקה את הכיתה לשש קבוצות, כמספר הבולים, ונתנה לכל אחת בול ונושא לחקור. בסיום פעילות החקר כל קבוצה שיתפה את כל הכיתה בידע שרכשה על יוון.

בעזרת הבולים חקרו אילו ציורים מופיעים על הבול ומה הקשר שלהם ליוון; מדוע דווקא הם מופיעים על הבול; מה מגלות האותיות על הבול ואילו אותיות מופיעות על בולים ישראליים. בין השאר למדו על חקלאות וגידול גפנים, על החיים עם חוף המְשמש גם נמל, על אקלים, צמחייה ותיירות, על המיתולוגיה היוונית והמשחקיים האולימפיים.      

כל בול – בול!

בעזרת בול אשכול הענבים למדו על חקלאות, גידול גפנים ומאכלים מסורתיים; בעזרת בול הבזוקי למדו על מוסיקה יוונית; עם הבול של זאוס למדו על המיתולוגיה היוונית, האלים ואולימפוס; עם בול חוף הים למדו על שימושי הנמל, על אקלים וצמחייה, כלכלה, תיירות ונוף; בעזרת בול הפועל בשדה למדו על תעשייה ומסחר ביוון ועל מקורות פרנסה; בעזרת בול הספורטאי למדו על המשחקיים האולימפיים.

למידת החקר נעשתה סביב בולים, לכן למדו גם על בולים: מהו בול ומהם שימושיו? היכן קונים בולים? כיצד מסמנים מטבעות ישראליים? ובאיזה מטבע השתמשו ביוון?

לכרטיסי המשימות

 ועוד רעיון להצגת התוצרים - עיצוב והבעה בעל פה בעזרת אָוָוטָר

הילדים יוכלו להציג את התכנים דרך היישומון (אפליקציה) "Tellagami", לבחור אווטר (דמות ממוחשבת מדומה), לעצב אותה במראה יווני ולהקליט את עצמם מספרים על יוון.
לפני ההקלטה יש לחשוב ולתכנן היטב את עיקרי הדברים ומה לומר ב-30 שניות.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שוק מושגים – הצעה לפתיחת נושא לימוד
יעל פלג, מחנכת כיתה ד' ומורה למדעים בבית ספר 'שדות' ביישוב בת חפר, מצאה דרך חווייתית לפתיחת נושא לימוד חדש: עורכים בכיתה "שוק מושגים", או אם תרצו: סחר חליפין...
מדוע מזיזים את השעון?
מתי מעבירים את השעון קדימה ומתי אחורה? מה ההיגיון העומד מאחורי הזזת השעון? מי או מה עומד מאחורי שינוי זה, והאם הוא מחויב המציאות? ענבל טל,  מחנכת כיתה ג׳ בבי...
משרד הנסיעות
ליאור ישראלי, מחנך כיתות ה'-ו' יזם פעילות כייפית ללמידה על מדינות בגלובוס בהשראת משרד-נסיעות. כל תלמיד בחר יעד גאוגרפי מסוים, ערך עליו מחקר, כתב עליו הצעת שי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.