למורה
יחידת לימוד דיגיטלית ובה שיח על השתייכות לעם ולמדינה, בחיבור למרכיבי זהות אישיים.
ערכה למורה שמטרתה לחזק תחושת שייכות ולטפח תרבות של כבוד והכלה.
יחידת לימוד דיגיטלית ובה שיח על השתייכות לעם ולמדינה, בחיבור למרכיבי זהות אישיים.
יחידת לימוד ושיח ערכי בהשראת דמותו וערכיו של אסף חממי ז“ל.
קטעי מידע בנושא תעשייה וחקלאות ביישובי העוטף, הצעות לשיח חברתי ערכי ופעילויות.
מערכי שיעור לזכרו של יצחק רבין, בשיתוף מרכז רבין.
הצעות לשיח, פעילות, משחק והתנסות בחיבור למפת ארץ ישראל.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "נעלה נעלה".
השיר קורא לתקומת עם ישראל ומשקף מסע שתחילתו מדורי דורות וממשיך בתהליך מאז ימי הגלות והסבל.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "האורח".
השיר עוסק בערך 'הכנסת אורחים', ערך מרכזי במסורת היהודית, המופיע כבר אצל אברהם אבינו.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "לקראת שבת".
שיר המתאר את כניסת השבת בבית מסורתי. המספר מתבונן על אביו, אב המשפחה, ועל הדרך בה הוא מקבל את השבת באופן מסורתי.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "צל ומי באר",
השיר עוסק בערך הכנסת האורחים: "ותמיד ברוכים הנכנסים",
יְהִי בֵיתְךָ פָּתוּחַ לִרְוָחָה ... (משנה, מסכת אבות, א, ה),
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "מלאך מסולם יעקב".
השיר "מלאך מסולם יעקב" נכתב בהשראת הסיפור המקראי על חלומו של יעקב.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "המסע לארץ ישראל".
בשיר מסופר על העלייה המאורגנת של יהודי אתיופיה, שהובאו לארץ בשני מבצעי עלייה: "מבצע משה" (1983/4) ו"מבצע שלמה" (1991).
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "קום והתהלך בארץ".
השיר מתאר את ערכו של הטיול בארץ ישראל ומדגיש את נופיה של הארץ.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "עוד לא תמו כל פלאייך".
שיר אהבה למולדת, לארץ ישראל.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "שיר בוקר".
"השיר הידוע יותר בשורותיו הראשונות "בהרים כבר השמש מלהטת", נכתב לסרט ההסברה הציוני: "לחיים חדשים" בשנת 1935. הסרט הופק לצורך גיוס כספים להתיישבות בארץ.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "אח יא ראב".
השיר עוסק בעליית יהודי ארצות ערב, עם קום המדינה.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "שיר השיירה".
השיר מתאר את מסע עלייתו של העם היהודי לארץ ישראל במאה השנים האחרונות, מראשית הציונות בסוף המאה ה-19. המילים "ונמשכת שיירה" מדגישות את העובדה שתהליך העלייה לארץ ופיתוחה אינו פוסק, וכי יש המשכיות וחיבור בין העולים והחלוצים בכל התקופות עד עצם היום הזה.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "שיר ישראלי".
השיר עוסק במאפיינים הייחודיים של החברה הישראלית ובמגוון האנושי והתרבותי שלה. מתוך הריבוי באה לידי ביטוי גם האחדות.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "אני שייך".
השיר מעורר את תחושת הזיקה, הקשר והשייכות לעם היהודי.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "כינור דוד".
השיר מזכיר מספר אירועים תנ"כיים ואת נגינתו של דוד לשאול המלך.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "למולדת שובי רוני".
השיר מבשר על הקמת המדינה ומזכיר את ההתיישבות בארץ לאחר אלפי שנות גלות.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "בואו נשיר לארץ יפה".
השיר מתייחס לאהבה לארץ המבוססת על קשר וזיקה עמוקים גם ממרחק של ארצות ושל שנים רבות.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "רק בישראל".
השיר נכתב מעט אחרי מלחמת ששת הימים. בשיר מובאים מושגים, תופעות, מקומות ומצבים, ייחודיים לארץ ישראל ולמדינת ישראל.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "ללכת שבי אחרייך".
השיר נכתב במלחמת יום הכיפורים ומעביר מסר ברור האומר שלמרות הכאב הרב בשל הנופלים הרבים, יש לדבוק בארץ-ישראל ובחיים, להתחייב "להביא אל העולם עוד בן ובת, בארץ של חלב, מרור ודבש".
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "ארץ אהובה".
השיר עוסק באהבה לארץ, אי-ודאות על עתידה וכמיהה גדולה לשלום.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "ארץ ישראל".
השיר מזמין לצאת לטייל בארץ מהחרמון עד למדבר, מירושלים לתל אביב ומהכנרת לים המלח. שיר אהבה מודרני לארץ ישראל.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "ארץ של פרחים".
השיר מספר על עם-ישראל, שהגיע לארץ ישראל, מבטיח להישאר בה ורואה אותה כחלק מתהליך הגאולה.
שיח ופעילות חברתית ערכית בעקבות השיר "אליעזר בן יהודה".
השיר מתמצת את אישיותו ופועלו של אליעזר בן יהודה, אשר זכה לכינוי 'מחייה השפה העברית'.
היחידה עוסקת בעיר ירושלים" בירת ישראל ומשלבת בולים שונים המייצגים תקופות שונות
יחידה זו עוסקת בקהילות ישראל בעולם מתוך מטרה לחזק את הזיקה בין העם היהודי בתפוצות למדינת ישראל.
חלק א | חלק ב: פעילויות תרגול והעשרה