בתקופה מורכבת זו נודעת חשיבות רבה לעיסוק של צוותי החינוך בשאלות של זהות ושייכות וכן בקשרים ובמתחים בין הזהות האישית-חברתית ובין הזהות המקצועית-חינוכית.
בזמנים אלה של התעצמות השסעים בחברה ושל קיטוב רגשי עלינו להכיר במגוון האנושי והתרבותי שמסביבנו, להעניק מרחב ולגיטימציה לזהויות ולקולות השונים ולחזק את הבסיס החברתי המשותף.
יתר על כן, גיבוש הזהות האישית וחיזוק תחושת הביטחון בה עשויים לסייע לנו בבואנו להתמודד עם המציאות המורכבת.
הסדנה המוצעת עוסקת בהבנה ובחיזוק של מרכיבי הזהות האישית והחברתית של כל אחת ואחד מאיתנו, ובהכרת הזהויות השונות מאלה שלנו במרחב החברתי המשותף.
כל משתתף ומשתתפת יזהו את מרכיבי הזהות הייחודיים להם ואת מרכיבי הזהות המשותפים להם ולמשתתפים האחרים.
נעסוק גם במתח שבין הזהות האישית לבין הזהות המקצועית באמצעות דיון בדילמות חינוכיות תוך תרגול של ניהול שיח מורכב בנושאים מעוררי מחלוקת.
כמו כן, נתרגל הקשבה אמפטית, נפריך סטראוטיפים ונכיר מושגים וכלים מעולם הידע של הפסיכולוגיה החברתית.
מטרות:
- זיהוי מרכיבי הזהות הייחודיים וחיזוקם
- חיבור לזהויות המשותפות כבסיס לשיח ולשיתוף פעולה
- התבוננות ודיון במתח שבין הזהות האישית לבין הזהות המקצועית בעת הזו
- הכרת מושגים וכלים מהפסיכולוגיה החברתית העשויים לסייע בהתמודדות עם דילמות חינוכיות ביחס לסוגיות הנוגעות לזהות
- התנסות בדיונים בנושאים מעוררי מחלוקת תוך מתן לגיטימציה למגוון דעות, לתפיסות שונות ולרגשות של האחרים