דלג אל

ערך השונות כיתה ה

ערך השונות כיתה ה

קבוצת השווים שבה מתרחשים תהליכים לימודיים וחברתיים היא קבוצה הטרוגנית שחבריה שונים זה מזה בהיבטים מגוונים כמו צרכים, משאלות ושאיפות, תפיסות עולם, דעות ורצונות, מראה חיצוני, תכונות אופי, יכולות וכישרונות, תחביבים, מסורות ותרבויות.

שונות זו באה לידי ביטוי בשלבים השונים של תהליך התפתחותה והתגבשותה של קבוצת השווים, והיא שבה ומתעצמת במצבים של השוואה חברתית.

השונות וביטוייה המגוונים בפעילות החינוכית, החברתית והלימודית עשויים לזמן לחברי קבוצת השווים הפריה הדדית, התפתחות אישית וחברתית והתנסות במימוש ערכים כמו מתן כבוד לשונה, קבלת האחר ועוד.
בספרות המחקרית אפשר למצוא סימוכין שמפגש עם השונה ושיתוף פעולה עימו לאורך זמן עשויים לסלול את הדרך להתפתחות אישית וללכידות חברתית.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

ערך השונות בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

ערך השונות בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

לכל אחד כישרון מיוחד

יחידת ההוראה למידה: "לכל אחד כישרון מיוחד", מקדמת מיומנויות SEL בדגש על ערך השונות.
זרקור על מאפייני הגיל ועל התכנים ביחידה:
תלמידי כיתה ה' נמצאים בתקופת ההתבגרות, המאופיינת בשאלות הקשורות לזהות האישית שלהם: מה מייחד אותי מאחרים? מה המקום שלי בקבוצה? היכרות עם מגוון הכישרונות והיכולות שלהם מהווה ציר מרכזי בגיבוש הזהות האישית. המתבגרים שואפים לחקור ולגלות את עצמם, לזהות את החוזקות שלהם ולממש הזדמנויות לביטוי אישי. חקר עצמי זה מסייע להם בגיבוש זהות עצמית ייחודית ובביסוס מקומם בקבוצת השווים. יחידה זו עוסקת בנושא שונות בכישרונות בדגש על המסר: לכל אחד כישרון מיוחד.
היחידה מאפשרת לתלמידים:

  • להכיר את מגוון הכישרונות והיכולות של היחיד והקבוצה
  • ליצור הזדמנויות למימוש מגוון הכישרונות לתועלת היחיד, הקבוצה והקהילה.

השיח הערכי בנושא תורם לחיזוק תפיסת העצמי של התלמידים ולבירור מקומם הייחודי בקבוצות השווים.

 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ערך הנתינה כיתה א
נתינה היא מערכי היסוד בחברה המכירה בתרומתן של הסולידריות והערבות ההדדית ללכידות חבריה ולביסוס יסודותיה
עבודת צוות כיתה ג
צוות הוא קבוצה של אנשים הפועלת בשיתוף פעולה ובתלות הדדית, לשם השגת מטרה או השלמת משימה. בהתבסס על הגדרות, על תיאוריות ועל מודלים שונים, המתייחסים לצוות ולמשי...
מפתח הלב בחמ"ד
החינוך החברתי ערכי בחמ"ד מושתת על שלוש אבנים גדולות: הציר הארגוני, הציר הערכי – מפתח הלב מתוך אמונה, וציר המעורבות החברתית.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.