דלג אל

ערך האחריות כיתה א

ערך האחריות כיתה א

דן ענבר מונה תפיסות שונות לגבי המונח "אחריות": יכולתו וכושרו של האדם לראות את ההיבטים ואת הצדדים השונים בקבלת החלטות ובביצוען, הרגשת מחויבות לנקיטת פעולה, האדם מכיר בקשר שבין החלטותיו ומעשיו לבין תוצאותיהם, מוכנוּת האדם לשאת בתוצאות של מעשיו, הרגשת מחויבות לגבי התוצאה ועוד.
בהתבסס על תפיסות אלה ועל גישות נוספות אפשר לזהות את מרכיבי האחריות האישית: אכפתיות ועשייה.
האחריות האישית נוצרת מצירופם של שני מרכיבים אלה הנעים על פני רצפים שונים:
מקבל אחריות – אדם המגלה אכפתיות גבוהה ועשייה גבוהה.
מוטלת עליו אחריות – אדם המגלה אכפתיות נמוכה ועשייה גבוהה.
נמנע מאחריות – אדם המגלה אכפתיות ועשייה נמוכות.
מרגיש אחריות – אדם המגלה אכפתיות גבוהה ועשייה נמוכה.
חשוב לזכור כי "אחרי המעשים נמשכים הלבבות", כלומר, עשייה עשויה לעורר אכפתיות ולהביא את האדם ממצב של "מוטלת עליו אחריות" ל"מקבל אחריות". לכן חשוב לעודד את ההתנסות בערך האחריות בתחומים מגוונים ובסביבות שונות.
לחלופין, הגברת האכפתיות עשויה לעורר עשייה, לכן ככל שהחברה תעורר את האדם לגלות אכפתיות כלפי עצמו, כלפי הזולת וכלפי הסביבה, כך יגדלו מידת העשייה שלו ותרומתו לעצמו, לפרט, לקבוצה, לחברה ולסביבה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

ערך האחריות בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

מגלים אחריות אישית בביצוע משימה.

יחידת ההוראה למידה "מגלים אחריות אישית בביצוע משימה" מקדמת מיומנויות SEL בדגש על ערך האחריות.
עברית 

זרקור על מאפייני הגיל ועל התכנים ביחידה:
מסגרת בית הספר יוצרת בפני תלמידי כיתה א' ציפייה למלא בהצלחה משימות חדשות ומאתגרות.
משימות אלו, הן הלימודיות הן החברתיות, מחייבות גילוי אחריות במגוון היבטים: עמידה בלוח זמנים, הבאת ציוד, השלמת כל המשימות הלימודיות, מילוי תפקיד, שיתוף פעולה בקבוצה ועוד. התלמידים הצעירים מתחנכים לגילוי אחריות בדרך של התנסות עקבית המאפשרת להם להתמודד עם מצבים חדשים, לשכלל מיומנויות של הכוונה עצמית ולפתח עצמאות.

היחידה עוסקת בנושא "מגלים אחריות אישית בביצוע משימה".
יחידה זו מאפשרת לתלמידים הצעירים לשוחח על מגוון מצבים שבהם הם נדרשים לגלות אחריות אישית בתחום הלימודי ובתחום החברתי ולבחון את ההשפעות שיש להם על הצלחתם.
היחידה גם מעודדת אותם לחוות את עצמם כחלק מקבוצה ולבחון את תרומתם להצלחת המשימה המשותפת.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

قيمة المسؤوليّة الصفوف الثالثة
تُعتبر قيمة المسؤوليّة من أهمّ القيم التى يجب أن يذوّتها التلميذ، فهي مفتاح التقدّم والتطوّر. فالإنسان المسؤول يعمل بكدّ ونشاط من أجل تحقيق أهدافه وطموحاته.
قيمة المسؤوليّة الصفوف الخامسة
تُعتبر قيمة المسؤوليّة من أهمّ القيم التى يجب أن يذوّتها التلميذ، فهي مفتاح التقدّم والتطوّر. فالإنسان المسؤول يعمل بكدّ ونشاط من أجل تحقيق أهدافه وطموحاته.
ערך הכבוד כיתה ה
כבוד הוא ערך יסוד אוניברסלי, והוא נבחן ונמדד בכל יום ביחסם של בני האדם לזולתם. להתייחס לזולת בכבוד משמעו לתת חשיבות לכל אדם באשר הוא ולהכיר בערכו מעצם היותו ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.