"שולטים במצב" - לומדות אינטראקטיביות בדגש על ביטחון ובטיחות
- הלומדות האינטראקטיביות מאפשרות ללומדים התנסות, תרגול ואימון בהתמודדות עם מצבי סיכון.
- כל לומדה מציגה שלוש זירות התרחשות: בית, חצר או פארק, חורשה.
- הלומדים צופים בסרטונים המציגים סיטואציות מאתגרות והם שותפים באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות של הדמויות בסרטונים.
- ההתנסות הווירטואלית מסייעת בהעלאת המודעות לפוטנציאל הסיכון ומעודדת בחירה בהתנהגות בטוחה באמצעות מערך שיקולים מובנה וברור.
- הלומדות כוללות מדריך מפורט למורה.
הלומדות לכיתות ד-ו
עברית | ערבית
ערך ביטחון ובטיחות כיתה ד
מאסלו טען כי התנהגותו של האדם משחר ילדותו מוּנעת משאיפתו לספק צרכים קיומיים הנחוצים לו לשמירה על בריאותו הפיזית והנפשית.
צרכים אלה הוגדרו ב"פירמידת הצרכים" שבבסיסה נמצאים צרכים יסודיים הקשורים לקיומו הפיזי של האדם. ככל שמתקדמים לשלבים עליונים יותר בפירמידה הופכים הצרכים לרוחניים.
צורכי הביטחון הפיזי הממוקמים ברמה השנייה של הפירמידה מתייחסים, בין השאר, לצורך של האדם לחיות ולפעול בסביבה בטוחה ובטיחותית, חופשי מאיומים בפגיעה.
האדם השואף לספק את צורכי הביטחון הפיזי פועל לאיתור סביבות בטיחותיות שיעניקו לו תחושת ביטחון ומוגנות ומְאמץ התנהגויות שיבטיחו את שלמות גופו ובריאותו הפיזית.
לאחר שניתן מענה לצרכים אלה, האדם מתפנה לסיפוק צרכיו החברתיים והרוחניים התופסים מקום גבוה יותר בפירמידה דוגמת הצורך להיות חלק מקבוצה, אהוב, מקובל, שייך, מוערך, מכובד והצורך לממש את הפוטנציאל הגלום בו.
בכוחה של החברה לספק לאדם קבוצת השתייכות שבמסגרתה יימצא המענה לצרכיו החברתיים והרגשיים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
ערך הביטחון והבטיחות בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL
המהלכים המוצעים לדיון ולפעילות בכיתה ד' בזיקה ל"ביטחון ובטיחות"
מעגל קשרי פרט קבוצה – ביטחון ובטיחות
מעגל החיים הבית-ספרי – תכנון פנאי
מעגל החיים הקהילתי