דלג אל

ערך ביטחון ובטיחות כיתה ד

ערך ביטחון ובטיחות כיתה ד

מאסלו טען כי התנהגותו של האדם משחר ילדותו מוּנעת משאיפתו לספק צרכים קיומיים הנחוצים לו לשמירה על בריאותו הפיזית והנפשית.
צרכים אלה הוגדרו ב"פירמידת הצרכים" שבבסיסה נמצאים צרכים יסודיים הקשורים לקיומו הפיזי של האדם. ככל שמתקדמים לשלבים עליונים יותר בפירמידה הופכים הצרכים לרוחניים.
צורכי הביטחון הפיזי הממוקמים ברמה השנייה של הפירמידה מתייחסים, בין השאר, לצורך של האדם לחיות ולפעול בסביבה בטוחה ובטיחותית, חופשי מאיומים בפגיעה.
האדם השואף לספק את צורכי הביטחון הפיזי פועל לאיתור סביבות בטיחותיות שיעניקו לו תחושת ביטחון ומוגנות ומְאמץ התנהגויות שיבטיחו את שלמות גופו ובריאותו הפיזית.
לאחר שניתן מענה לצרכים אלה, האדם מתפנה לסיפוק צרכיו החברתיים והרוחניים התופסים מקום גבוה יותר בפירמידה דוגמת הצורך להיות חלק מקבוצה, אהוב, מקובל, שייך, מוערך, מכובד והצורך לממש את הפוטנציאל הגלום בו.
בכוחה של החברה לספק לאדם קבוצת השתייכות שבמסגרתה יימצא המענה לצרכיו החברתיים והרגשיים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

ערך הביטחון והבטיחות בתוכנית מפתח הל"ב המחודשת בדגש על SEL

"שולטים במצב" - לומדות אינטראקטיביות בדגש על ביטחון ובטיחות

- הלומדות האינטראקטיביות מאפשרות ללומדים התנסות, תרגול ואימון בהתמודדות עם מצבי סיכון.
- כל לומדה מציגה שלוש זירות התרחשות: בית, חצר או פארק, חורשה.
- הלומדים צופים בסרטונים המציגים סיטואציות מאתגרות והם שותפים באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות של הדמויות בסרטונים.
- ההתנסות הווירטואלית מסייעת בהעלאת המודעות לפוטנציאל הסיכון ומעודדת בחירה בהתנהגות בטוחה באמצעות מערך שיקולים מובנה וברור.
- הלומדות כוללות מדריך מפורט למורה.

הלומדות לכיתות ד-ו
עברית | ערבית

חזרה לראש הדף

המהלכים המוצעים לדיון ולפעילות בכיתה ד' בזיקה ל"ביטחון ובטיחות"

מעגל קשרי פרט קבוצה – ביטחון ובטיחות

מעגל החיים הבית-ספרי – תכנון פנאי

מעגל החיים הקהילתי

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

ערך שיתוף והשתתפות כיתה א
השיתוף וההשתתפות הפעילה של כל חברי הקבוצה באים לידי ביטוי בנטילת תפקיד, בלקיחת חלק בפעילויות שונות ובשיתוף במסרים אישיים
ערך האחריות כיתה ה
יכולתו וכושרו של האדם לראות את ההיבטים ואת הצדדים השונים בקבלת החלטות ובביצוען; הרגשת מחויבות לנקיטת פעולה; הכרת האדם בקשר שבין החלטותיו ומעשיו לבין תוצאותיה...
ערך הכבוד כיתה ג
כבוד הוא ערך יסוד אוניברסלי, והוא נבחן ונמדד בכל יום ביחסם של בני האדם לזולתם. להתייחס לזולת בכבוד משמעו לתת חשיבות לכל אדם באשר הוא ולהכיר בערכו מעצם היותו ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.