פעילות אינטראקטיבית: סיפור קומיקס העוסק במצב שבו אחת הילדות בקבוצה מגלה סוד ומכעיסה את שאר ילדי הקבוצה. הפעילויות ביחידה מזמנות עיסוק בכוחן של המילים, התנהגות מכבדת כלפי האחר ובהיבטים שונים של סוגת הקומיקס. אפשר לחלק את התלמידים לקבוצות ולבקש מכל קבוצה להכין קומיקס ולהציגו מול הכיתה.
תקשורת המונים
תקשורת המונים – הטקסטים הכלולים בעולם שיח זה של התקשורת הכתובה והמשודרת – חדשות, פרסומות, עצומות, מכתבים למערכת, כתבות, ראיונות – הם בעלי נוכחות מרכזית בחייו של האדם בן זמננו בכלל ושל בני הנוער בפרט.
ברכישת שפה שנייה נודעת חשיבות רבה לעיסוק בטקסטים מעולם שיח זה שבו מתעצבים דפוסי חייה של החברה שבתוכה על הלומד להשתלב. לעיסוק בטקסטים מתקשורת ההמונים תרומה חשובה לחינוך לאזרחות ולחינוך לצרכנות ביקורתית ונאורה של תקשורת.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
ציידי פרסומות (כיתה ו)
במהלך היום אנו נחשפים למאות פרסומות. רואים ושומעים מאות פרסומות. הפרסום מתחיל בדרך לבית הספר בשלטי חוצות ופרסומות על אוטובוסים וממשיך בבית הספר, שם חברינו לובשים חולצות ממותגות ונושאים תיקים של מותגים. לאורך היום אנו מקבלים הודעות שיווק בטלפון הנייד. אחר הצהריים ובערב אנו נחשפים לפרסומות רבות באינטרנט או בטלוויזיה. המשימה היא ללחוץ על אייקון עגלת הקניות ולגלות את הפרסומות החבויות בדפי האינטרנט השונים. אפשר לבקש מהתלמידים לספר על הפרסומת לפי המידע שיקבלו בזמן בחירתה.