תוכניות ייחודיות

חזרה

השנה, שנת תשפ"ג, נפתחת שנת הפעילות השנייה של Mondly, אפליקציה משחקית ומהנה ללימוד באמצעותה בשנת תשפ"ב כבר תרגלו את העברית כ- 1500 תלמידים מכיתה ו' במגזר הדרוזי באופן עצמאי, מהנה ומלמד. ההישגים היו מרשימים והגענו למקום הראשון העולמי!
בעקבות הצלחת הפיילוט, בשנה זו, שנת תשפ"ג, שותפים לתוכנית תלמידי כיתות ד'- ה'- ו' והמשך גם כיתה ז', במטרה ללמוד עברית כשפה שנייה במגזר הדרוזי ועל מנת להעשיר את אוצר המילים והשפה הדבורה.

אודות

אפליקציית Mondly שייכת ל- ‏Start Digital, פרויקט חדשנות טכנולוגית של משרד החינוך שמטרתו לסייע בהוראת תחומי הדעת ולימודם באמצעות הנגשת כלים איכותיים של טכנולוגיה חינוכית מהשוק הבינלאומי לתלמידי ישראל ומוריהם.

Mondly מעניקה ללומדים הזדמנות לרכוש את השפה העברית בצורה מהירה ויעילה. תוך תירגול משחקי ומהנה התלמידים זוכרים מילים יסודיות, יוצרים משפטים, יכולים להתבטא ולוקחים חלק בשיחות תקשורתיות למטרות שונות

מטרות המיזם

  • הגברת המוטיבציה ללימודי עברית כשפה שנייה באמצעות משחוק דיגיטלי בהוראה
  • יצירת עניין בלימודי העברית כשפה שנייה בקרב התלמידים

האפליקציה מפרקת את תהליך הלימוד לשיעורים קצרים ומחלקת אותם לפי נושאים.
התלמידים לומדים מתוך שיחות אשר מסייעות בבניית אוצר מילים יסודי עם שמות עצם ופעלים שימושיים. השמע באפליקציה צלול ואיכותי ומוגש על ידי קריינים מקצועיים.
אפליקציית Mondly יודעת כיצד לשמוע את המילים וההתבטאות של התלמידים, הם מקבלים פידבק חיובי כאשר ההגייה ברורה ונכונה, מש שמשפר את המבטא שלהם.
האפליקציה משתמשת בדיווח חכם על ידי סטטיסטיקות מתקדמות, על מנת שהמורים יוכלו לעקוב אחר התקדמות התלמידים, אוצר המילים שלהם ורמת השיפור היומית של התלמידים.
לוח תוצאות שמתעדכן כל הזמן מציג את הישגי התלמידים המובילים ומספק תמונת מצב אודות התקדמות התלמידים. האופי המשחקי - הישגי יוצר הזדמנות לתחרות בין חברי הכתה ולהאצת ההתקדמות.

  • על ידי תחרות בין התלמידים.
  • על ידי בדיקת אוצר המילים שרכשו התלמידים במהלך שבוע או חודש.
  • באמצעות קיום סימולציה לשיחת חולין מצ'אט האפליקציה.
  • דרך עידוד כתיבה של משפט, הודעה, פסקה.
חזרה לראש הדף

האקתון השפה העברית

אודות

האקתון השפה העברית שהתקיים בדצמבר 2020 היה אירוע בסדר גודל שעוד לא נראה כמותו בלימודי העברית בחברה הדרוזית.
מפמ"ר השפה העברית מר איאד מוהנא, מובילות מרכז החדשנות של אגף מו"פ במשרד החינוך וצוות ההיגוי שהתגייס כולו למשימה עבדו בעבורו לילות כימים.

ההאקתון נועד לחזק את מקומה ומעמדה של השפה העברית בחברה הדרוזית ולהטמיע את שורשיה. כמו כן הוא נועד להוביל את הדור של היום לרכוש שפה עברית דבורה בביטחון עצמי ולפתוח לו דלתות להשתלבות מלאה בכל תחומי החיים בחברה בארץ.

פלייליסט סרטוני תלמידים

תלמידות ותלמידים דרוזים בני גילים שונים וממגוון בתי ספר מדברים למצלמה ומסבירים את חשיבות רכישת השפה העברית והשליטה בה.

פאדלט חומרים של ההאקתון

לוח ובו קישורים חשובים שהועברו לקבוצות המתחרות לקראת ההאקתון

מכתב הזמנה להאקתון מנשיאות המדינה

מכתב הזמנה מאת הנשיא ראובן ריבלין ובו ברכות על קיום האירוע, הדגשת חשיבות השליטה בשפה העברית והזמנה להשתתף ביום זה.

האקתון עברית בחברה הדרוזית – פתיחה חגיגית וברכות

מפגש חגיגי ופתיחה של יום ההאקתון עם ברכות של השותפות והשותפים

שיבל כרמי מנסור

שיחת השראה עם שיבל כרמי מנסור, איש היי-טק דרוזי-ישראלי. קריין, שדרן רדיו מגיש חדשות ומבזקים ועיתונאי לשעבר.

ג'מילה ח'יר

שיחת השראה עם סבתא ג'מילה ח'יר, מייסדת ובעלים של "סבתא ג'מילה"

ד''ר איהאב מדאח

שיחת השראה עם ד''ר מדאח, רופא בכיר באיכילוב לכירורגיה פלסטית

תא''ל (במיל') פרופסור טריף בדר

שיחת השראה עם תא''ל (במיל') פרופסור בדר, מפקד חיל הרפואה

הסבר על נאום המעלית והצגת מבנה היום

הסדנה ״יש לך דקה?״ כוללת לימוד ותרגול של אומנות הפיץ׳ – עקרונות להכנת נאום קצר וקולע ומושך המתאר את הרעיון במדויק.

בניית מצגת מנצחת – ורד אופנהיימר

איך להכין מצגת שנראית טוב ועוברת טוב? הסדנה עוסקת בעיצוב שיעור למצגת מעניינת שמושכת את העין ואת תשומת הלב של התלמיד, כזו שתעניין, תיזכר ותיקלט.

סיפורה של יזמית ויוזמה בתוך משרד החינוך

סיפורה של מיכל פרוייליך בהר, רכזת שילוב ממתי"א טבריה אשר פיתחה חברת הזנק חינוכית ושמה ניקודו. מסע אישי בגלגולה של השיטה החל משלב הרעיון ועד הפיתוח הראשוני.

"אם אין אני לי, מי לי": למידה התנסותית המצאתית – ניצן שוקף

כל דבר המצוי במרחב הלמידה של המורה יכול להיות מקור לאין-סוף רעיונות להוראה-למידה פעילה, אתגרית והתנסותית. מפגש עם מתודות הוראה מבוססות פעילות ואתגר במרחב המקוון ובמרחב הפיזי.

שיתופיות כמנוע צמיחה ליצירת השפעה

הסדנה עוסקת בשאלות מהי קהילה ומי החברים בקהילה שלנו, שיתופיות וכיצד היא באה לידי ביטוי בקהילות שונות ואילו יתרונות היא מעניקה לקהילה ולחברים ולחברות בה. כמו כן ישנו עיסוק בהכנת תוכנית פעולה לגיבוש ולחיזוק של השיתופיות בקהילה וליצירת מעגלי השפעה שיובילו להטמעה רחבה של הרעיון.

חוויית המשתמשים – חוויה שתקבע אם המיזם יצליח, ישפיע ויגיע למשתמשים מרובים

בליבו של כל מיזם קיימים משתמשים שהמיזם צריך לאפשר להם לקדם את השפה הדבורה. בסדנה מתקיים ניתוח של חוויית המשתמשים. חוויה זו תקבע אם המיזם יצליח, ישפיע ויגיע למשתמשים מרובים.

ארבעה מפתחות להנאה בכיתה

בתאוריית ההנאה חקרה ניקול לזרו אנשים שמשחקים משחקי מחשב וסיווגה את ההנאה ל-4 סוגים כאשר השילוב הנצחי ביניהם הוא מה שמשאיר את הכיף במשחק. הסדנה מציגה את תאוריית הזרימה ואת ארבעת סוגי ההנאה. כל סוג הנאה נחווה באופן משחקי ופיזי ונותן השראה לפרויקטים כיתתיים.

שילוב עברית בפעילות בלתי פורמלית

התנסות בפעילות בלתי פורמלית וחווייתית המשלבת שיח בשפה העברית, שיח על המאפיינים של פעילות שכזו ובירור אילו מתודות אפשריות למשחקים נוספים, כמו גם שיפור העברית במשחק נוסף העונה על המאפיינים והמתודות שהעלו.

"קלפים פרועים" – משחק קלפים לבניית סיפורים

משחק קלפים מפתיע לבניית סיפורים הדורש חשיבה יצירתית כדי להתמודד עם צירופים מפתיעים וליצור מהם הזדמנות לקידום העברית הדבורה

"מספרי סיפורים – המציאות כסיפור"

סדנה העוסקת בסטוריטלינג

"מיתוג: לדבר מיתוגית"

מהו מותג ולמה הוא חשוב לנו – במיזם, בעסק ובחיים האישיים. על תהליך המיתוג ומשמעות ההכרה וההבנה של הלקוח והשפה שלו בתהליך זה.

מהדורה ראשונה של ערוץ הדיבור – בית ספר אלעין דלית אל כרמל

נאמני ערוץ הדיבור במהדורה ראשונה של מגזין העברית הבית ספרי עם כתבות וחדשות בעברית

פרסום ערוץ הדיבור לתלמידים ולהורים – בית ספר אלעין דלית אל כרמל

תלמידי בית הספר אלעין מפרסמים את ערוץ הדיבור בכרזות ובסרטונים.

חשיבות רכישת העברית – תלמידי אלאנואר מסעדה

תלמידי בית הספר אלאנואר בכפר מסעדה מסבירים מדוע התקשורת בעברית חשובה לצורך פיתוח התיירות ברמת הגולן.

תלמידי אלאנואר מסעדה מזמינים את הקהל הישראלי לבוא לטייל ברמת הגולן

תלמידי בית הספר משווקים את רמת הגולן ומסבירים מדוע זה יעד נפלא לטיול נופש ובילוי.

אולי תתעניינו גם ב...

למידה משולבת דיגיטל ללמידה בחירום
למידה משולבת דיגיטל ללמידה בחירום
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!