דלג אל

הבנת הנקרא

הבנת הנקרא

מאגר הבנת הנקרא הוא חלק מפרויקט "מאגר התכנים" של הפיקוח על העברית לדרוזים, ובו מרוכזים טקסטים לימודיים באופנוּת השפה של הבנת הנקרא לתלמידי בית הספר היסודי בכיתות ג-ו. הטקסטים מותאמים לתוכנית הלימודים בעברית במגזר הדרוזי.

במאגר נבנו דפי עבודה הכוללים שאלות לטקסטים העולים בקנה אחד עם המיומנויות הנבחרות במיקוד הלמידה תשפ"ב לעברית לדרוזים לבית הספר היסודי, כמו גם עם רמות החשיבה על פי הטקסונומיה של בלום.

כוחו של המאגר נעוץ ביכולתו לקדם ולשפר את ההישגים הלימודיים של התלמידות והתלמידים באמצעות התמקדות שיטתית במיומנויות השפה העברית, שפה שנייה במגזר הדרוזי. תוכלו למצוא כאן תוכן מפורט (כפי שהוא בא לידי ביטוי במיקוד הלמידה של שנת הלימודים תשפ"ב) שפרסם המפמ"ר בתחילת חודש יולי תשפ"א. יודגש כי התכנים המוצעים צפויים להקל מאוד על המשימה שלנו לסגור פערים שנוצרו בעטיו של משבר קורונה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

מיזם קידום קריאה

מיזם קידום קריאה

"מיזם קידום הקריאה" הוא מיזם מגזרי ייחודי, שמטרתו לטפח ולהעמיק את הרגלי הקריאה בקרב תלמידים במגזר הדרוזי, הלומדים עברית כשפה שנייה. המיזם נולד מתוך הצורך לחזק את מיומנויות השפה, להעשיר את אוצר המילים ולהגביר את ההנאה מקריאה, תוך חיבור לעולמות התוכן הקרובים לתלמידים. בעזרת שילוב בין קריאת ספרים, פעילויות בעקבות הקריאה, המיזם שואף ליצור תרבות קריאה משמעותית שתלווה את התלמידים לאורך חייהם.

אולי תתעניינו גם ב...

כינויי רמז
חומרי למידה והוראה בנושא כינויי רמז, חלק ממאגר התכנים על פי מיקוד הלמידה המעודכן
מספרים
המספרים: משחקים והצעות לתרגול חווייתי בנושא שם המספר
החדר שלי
היחידה עוסקת באוצר מילים של שמות עצם ומילות יחס מסביבת החדר. ביחידה שלל רעיונות לביטוי יצירתי בעל פה, פעילות לפי שכבת גיל, מערך שיעור מפורט לביטוי אישי רגשי ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.