תהליכים מורפו-לקסיקאליים ברכישת התואר בעברית: התפתחות שפה תקינה ולקויה בגיל ביה"ס בשני מיצבים סוציו-אקונומיים

חזרה למאגר
כותב המאמר:  גלית אביבי בן-צבי, רונית לוי
נושא: התפתחות לשונית והוראת הלשון, יסודות הקריאה והכתיבה
שנת פרסום: 2011
שכבת גיל: קדם יסודי, א, ב, ג, ד, ה, ו
מקור ביבליוגרפי: לוי, ר' ואביבי בן-צבי, ג'. תהליכים מורפו-לקסיקאליים ברכישת התואר בעברית: התפתחות שפה תקינה ולקויה בגיל בית-הספר בשני מיצבים סוציו-אקונומיים. בתוך: ארם, דורית, קורת, עפרה (עורכות): אוריינות ושפה; יחסי גומלין, דו לשוניות וקשיים. ירושלים; מאגנס, 2011. פרק 27 ,ע’ 544-525.

המחקר המוצג בפרק זה ממפה את רכישתם של מגוון מבני התואר בעברית על- ידי דוברים בעלי רמות שונות של ידע לשוני: ילדים ומתבגרים בעלי התפתחות תקינה ולקויה משני מיצבים סוציו- אקונומיים.

הממצאים מאירים באור חדש את הדיון אודות השפעתם של הלקות המולדת והחסך הסביבתי על התפתחות השפה בגילאי ביה"ס ומציעים נדבך נוסף בהבנת ארגונו של המילון המנטאלי התוארי בעברית.

מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך

  • כותב המאמר: אנמארי הינדמן, פרדריק ג' מוריסון, קרול מקדונלנד קונור
    נושא: אוריינות בגיל הרך, התפתחות לשונית והוראת הלשון
    שנת פרסום: 2010
    שכבת גיל: קדם יסודי

    תקופת המעבר מהגן לבית הספר (מגיל 3 ועד כיתה ג לערך) היא אבן דרך משמעותית וייחודית בהתפתחות האקדמית של ילדים. תקופה זו מאפשרת התנסות ויצירת תשתית אוריינית שתתרום להצלחת הילדים בשלבים המוקדמים של בית הספר ותכין אותם להמשך הלימודים

  • כותב המאמר: עמליה בר-און
    נושא: אוריינות בגיל הרך, התפתחות לשונית והוראת הלשון
    שנת פרסום: 2011
    שכבת גיל: קדם יסודי, א, ב, ג

    מאמר זה יציג מחקר התפתחותי שמטרתו הייתה לעמוד על התהליכים הלשוניים המאפשרים את פענוחה המדויק של המילה הלא מנוקדת

  • כותב המאמר: אתי כהן, עלית אולשטיין
    נושא: התפתחות לשונית והוראת הלשון, קידום הבנת הנקרא
    שנת פרסום: 2000
    שכבת גיל: קדם יסודי, א, ב, ג, ד, ה, ו

    המאמר מתמקד בתפקידם של הקַשרים הלוגיים (מילות הקישור) בטקסטים לימודיים בעברית ומצביע על האתגרים המיוחדים שאלה מעמידים בפני הלומדים בהבנת הטקסט