ניתוח בעיות מילוליות במתמטיקה באמצעות אסטרטגיות מתחום האוריינות הלשונית
חזרה למאגר
נושא: אוריינות בתחומי הדעת
שנת פרסום: 2012
שכבת גיל: א, ב, ג, ד, ה, ו
מקור ביבליוגרפי: ניתוח בעיות מילוליות במתימטיקה באמצעות אסטרטגיות מתחום האוריינות הלשונית, בתוך מזמרת הלשון בעריכת השכל-שחם,בורשטיין, עמיר,אתקין, הוצאת משה"ח, 2012
הקשר בין שפה למתמטיקה והשיח שמתקיים ביניהן חזקים הרבה יותר מאשר נראה אולי לעין. מתמטיקה אינה נשענת רק על מספרים וחישובים, אלא עושה שימוש נרחב גם בשפה הטבעית.
בבעיות מילוליות במתמטיקה, וגם בהקשרים אותנטיים מחיי היומיום, נתקלים התלמידים בשתי שפות שונות זו מזו המופיעות יחד בערבוביה - השפה הטבעית והשפה המתמטית.
לכן, אוריינות לשונית הינה גורם משמעותי בכל תחומי הדעת, גם במקצוע המתמטיקה.
מאמר זה מציע מגוון אסטרטגיות מתחום האוריינות הלשונית שניתן להיעזר בהן בעת פיצוח בעיות מילוליות במתמטיקה - הן לצורכי איתור הקשיים בבעיות אלה, והן כמסייעות להבנה ולפתרון.
מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך
-
כותב המאמר: גזל אשרת, גילור אורית
נושא: קידום הבנת הנקרא
שנת פרסום: 2019
שכבת גיל: א, ב, ג, ד, ה, ו
המאמר מציע מודל "גג" הכולל ארבעה רכיבים מרכזיים הדרושים להבנת הנקרא: ידע, תהליכי קריאה בסיסיים וגבוהים, קשב ותפקודים ניהוליים, והיבטים רגשיים
-
כותב המאמר: ג' אוקהיל, ק' אלברו, ק' קיין
נושא: קידום הבנת הנקרא
שנת פרסום: 2014
שכבת גיל: א, ב, ג, ד, ה, ו
היכולת לנטר הבנה של טקסט בזמן קריאה או האזנה היא מיומנות חשובה, שמתפתחת כבר בגיל צעיר, אבל סיבות שונות עלולות להגביל יכולת זו אצל הקוראים הצעירים. כיצד נסייע להם? בסוגיה זו עוסק המאמר: "האם זה הגיוני?"
-
כותב המאמר: טניה ס. רייט, סוזן ב. ניומן
נושא: העשרת אוצר מילים, קידום הבנת הנקרא
שנת פרסום: 2014
שכבת גיל: א, ב, ג, ד, ה, ו
מחקרים רבים מצביעים על קשר בין גודל אוצר המילים לבין מידת ההבנה של טקסט. ילדים מרקע סוציו-אקונומי נמוך הם בעלי אוצר מילים מצומצם משמעותית לעומת ילדים מרקע סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. לכן הם בסיכון גבוה יותר לסבול מקשיי למידה שונים ומכישלון בביה"ס. אפשר לשפר את המצב, אך לשם כך עלינו להיפרד מכמה הנחות ומיתוסים הנוגעים לרכישת אוצר מילים