האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר וישלימו את המילים החסרות. רצוי לנהל דיון על משמעות המילים ועל הכתיב שלהן. אפשר לבקש מהתלמידים להשלים לפי ראות עיניהם את הבית האחרון "אבל הכי נחמד בחופש הגדול...".
לקראת חופשת הקיץ – בחינוך הלשוני
"הכול הכול אני יכול כי זה החופש הגדול"
(נעמי שמר)
ביחידה מגוון פעילויות לטיפוח ההבנה, ההבעה ואוצר המילים בעברית.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
השיר "אצלנו בחצר", נעמי שמר (כיתות א-ב)
האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר "אצלנו בחצר", יכינו רשימה של השפות הנזכרות בשיר ויוסיפו את המילה המציינת "שלום" בכל אחת מהן. מומלץ לקיים דיון בנושאים שהשיר מזמן כגון מדוע בני האדם אינם מדברים בשפה אחת? האם התופעה של ריבוי שפות רצויה?
אולי תתעניינו גם ב...
חג הסוכות בספרות
בדף זה תמצאו שירים, סיפורים ופעילויות לחג הסוכות. בחג זה אנו עוזבים את בית הקבע שלנו ועוברים לבית ארעי למשך שבעה ימים. זה הזמן להרהר על משמעות הבית בעבורי
ייחודו של יוצר, ספרות
רשימת היוצרים ביחידה "ייחודו של יוצר" על פי תוכנית הלימודים החדשה בספרות
העברית בסביבה דיגיטלית, חינוך לשוני
בחטיבה זו מערך של יחידות הוראה לקידום הקריאה והלמידה בסביבה דיגיטלית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!