האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר וישלימו את המילים החסרות. רצוי לנהל דיון על משמעות המילים ועל הכתיב שלהן. אפשר לבקש מהתלמידים להשלים לפי ראות עיניהם את הבית האחרון "אבל הכי נחמד בחופש הגדול...".
לקראת חופשת הקיץ – בחינוך הלשוני

"הכול הכול אני יכול כי זה החופש הגדול"
(נעמי שמר)
ביחידה מגוון פעילויות לטיפוח ההבנה, ההבעה ואוצר המילים בעברית.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
השיר "אצלנו בחצר", נעמי שמר (כיתות א-ב)
האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר "אצלנו בחצר", יכינו רשימה של השפות הנזכרות בשיר ויוסיפו את המילה המציינת "שלום" בכל אחת מהן. מומלץ לקיים דיון בנושאים שהשיר מזמן כגון מדוע בני האדם אינם מדברים בשפה אחת? האם התופעה של ריבוי שפות רצויה?
קישורים לאתרים
אולי תתעניינו גם ב...
כתיבה ארוכת טווח, חינוך לשוני
חטיבת לימודים זו עוסקת בכתיבה ארוכת טווח, בהדגשת הבחינה התהליכית שבכתיבה
אוצר מילים - איך יוצרים מילים בעברית? חינוך לשוני
היחידה ממוקדת בהבנת המנגנון ליצירת מילים בעברית. איך נוצרות המילים? איך נוצרות מילים חדשות הנכנסות לשפה?
ל"ג בעומר בספרות
בדף זה תמצאו מערכי שיעור, פעילויות ושירים לל"ג בעומר