האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר וישלימו את המילים החסרות. רצוי לנהל דיון על משמעות המילים ועל הכתיב שלהן. אפשר לבקש מהתלמידים להשלים לפי ראות עיניהם את הבית האחרון "אבל הכי נחמד בחופש הגדול...".
לקראת חופשת הקיץ – בחינוך הלשוני

"הכול הכול אני יכול כי זה החופש הגדול"
(נעמי שמר)
ביחידה מגוון פעילויות לטיפוח ההבנה, ההבעה ואוצר המילים בעברית.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
השיר "אצלנו בחצר", נעמי שמר (כיתות א-ב)
האזנה וכתיבה: התלמידים יאזינו לשיר "אצלנו בחצר", יכינו רשימה של השפות הנזכרות בשיר ויוסיפו את המילה המציינת "שלום" בכל אחת מהן. מומלץ לקיים דיון בנושאים שהשיר מזמן כגון מדוע בני האדם אינם מדברים בשפה אחת? האם התופעה של ריבוי שפות רצויה?
קישורים לאתרים
אולי תתעניינו גם ב...
אלול - חודש הרחמים והסליחות בספרות
אלול חודש הרחמים והסליחות, חודש של הזדמנויות חדשות.
שבועות בספרות
בדף זה תמצאו שירים וסיפורים, מדרשים ופיוטים, מערכי שיעור והפעלות מקוונות בנושא חג השבועות
תרגילי מילוי (קלוז), חינוך לשוני
יחידה זו עוסקת בתרגילי מילוי (קלוז), כלומר בטקסטים קצרים שהושמטו בהם מילים. התלמידים נדרשים להשלים את החסר. לתרגילים אלו תרומה רבה להרחבת אוצר המילים ולפיתוח...