מטפחים את ההבעה בעל פה, חינוך לשוני

השפה הדבורה משתנה לפי ההקשר, מטרת התקשורת ויחסי הדובר עם קהלו. כאשר הנסיבות רשמיות, נחוץ תכנון מוקפד יותר: הדוברים צריכים לשקול מה ייאמר, כיצד יתאימו את הנאמר למאזינים, כיצד ישמרו על רציפות וסדר. הצגת נושא לפני קהל כרוכה גם בהקשבה ובמעקב אחרי תגובות האחרים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף
שיח דיאלוגי: מדברים על מה שביני לבינך – יחידות הוראה ומאגרי כלים
היחידות עוסקת בסוגיות חברתיות מעולמם של התלמידים. היחידות מבוססות על ההישגים הנדרשים בתוכנית הלימודים בחינוך הלשוני (תשס"ג) - הישג נדרש 1- "האזנה ודיבור למטרות שונות.
הרעיון שלי
בבית הספר על שם שמעון פרס בראש העין החליטו להביא את רעיון טד גם לתלמידים. באירוע מרשים וחגיגי הוקמו בבית הספר 'בימות דיבור' ועליהן התקיימו באותה עת עשר הרצאות שונות. ההרצאות הועברו מול קהל ...
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
ט"ו בשבט בחינוך הלשוני
בחטיבה זו יחידות הוראה בנושא ט"ו בשבט העוסקות בהבנת הנקרא והנשמע, בכתיבה ובהרחבת אוצר המילים במגוון הקשרים טקסטואליים
קוראים וכותבים השוואה, חינוך לשוני
היחידה עוסקת במיומנות ההשוואה, כלומר במציאת הדומה והשונה בין דברים. פעולת חשיבה זו משמשת רבות בחיי היום-יום והיא שימושית בלמידה ובהוראה. לעתים עומדת ההשוואה ...
מפגש עם ספר - קוראים ונהנים, חינוך לשוני
מפגש עם ספר מזמן חוויה ספרותית והנאה רגשית. המגמה היא לעורר בתלמידים רצון לקרוא עוד
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!