מטפחים את ההבעה בעל פה, חינוך לשוני
השפה הדבורה משתנה לפי ההקשר, מטרת התקשורת ויחסי הדובר עם קהלו. כאשר הנסיבות רשמיות, נחוץ תכנון מוקפד יותר: הדוברים צריכים לשקול מה ייאמר, כיצד יתאימו את הנאמר למאזינים, כיצד ישמרו על רציפות וסדר. הצגת נושא לפני קהל כרוכה גם בהקשבה ובמעקב אחרי תגובות האחרים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף
שיח דיאלוגי: מדברים על מה שביני לבינך – יחידות הוראה ומאגרי כלים
היחידות עוסקת בסוגיות חברתיות מעולמם של התלמידים. היחידות מבוססות על ההישגים הנדרשים בתוכנית הלימודים בחינוך הלשוני (תשס"ג) - הישג נדרש 1- "האזנה ודיבור למטרות שונות.
הרעיון שלי
בבית הספר על שם שמעון פרס בראש העין החליטו להביא את רעיון טד גם לתלמידים. באירוע מרשים וחגיגי הוקמו בבית הספר 'בימות דיבור' ועליהן התקיימו באותה עת עשר הרצאות שונות. ההרצאות הועברו מול קהל ...
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
תרגילי מילוי (קלוז), חינוך לשוני
יחידה זו עוסקת בתרגילי מילוי (קלוז), כלומר בטקסטים קצרים שהושמטו בהם מילים. התלמידים נדרשים להשלים את החסר. לתרגילים אלו תרומה רבה להרחבת אוצר המילים ולפיתוח...
מפגשים עם שירים, חינוך לשוני
במהלך לימודיהם התלמידים עורכים מפגשים עם יצירות ספרות מסוג שירים. בחטיבה זו מפגשים עם שלושה שירים: מעשה בפ"א סופית (נתן אלתרמן), ג'ינג'י (מרים ילן-שטקליס), ד...
העברית בסביבה דיגיטלית, חינוך לשוני
בחטיבה זו מערך של יחידות הוראה לקידום הקריאה והלמידה בסביבה דיגיטלית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!