דלג אל

מפגשים עם שירים, חינוך לשוני

מפגשים עם שירים, חינוך לשוני

במהלך לימודיהם התלמידים עורכים מפגשים עם יצירות ספרות מסוג שירים. במפגשים אלו התלמידים יכולים להאזין לשירים, לקרוא אותם קריאה דמומה או קריאה קולית בדרישה לשטף, דיוק והטעמה. הם יכולים לשחזר את תוכן השיר, להצביע על האמצעים הפואטיים שמעצבים את התוכן שלו ואת האווירה ולדון במשמעויות מפורשות ונלוות של המילים ובמשמעויות צפויות וייחודיות. בחטיבה זו מפגשים עם שלושה שירים: מעשה בפ"א סופית (נתן אלתרמן), ג'ינג'י (מרים ילן-שטקליס), דודי שמחה (ע' הלל). יחידה נוספת עוסקת בתכונות השיר כסוגה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

יחידות הוראה מתוקשבות

התבוננות בטבע יחד עם המשוררת חיה שנהב
התבוננות בטבע יחד עם המשוררת חיה שנהב
תחומי דעת: עברית: חינוך לשוני

היחידה תתמקד בשתיים מיצירותיה של חיה שנהב – "עכביש ארוך רגליים" ו"פרת משה רבנו". שני שירים אלו עוסקים בהתבוננות ביצורים קטנים, בהתפעלות מהם ובתחושות שהם והתנהגותם מעוררים בנו. מטרת היחידה היא לקרב את הילדים אל הטבע, לגרות את סקרנותם, לעודד אותם ליהנות מהרגע ולפתח את יכולת ההתבוננות והגילוי שלהם. כל זאת לצד טיפוח אהבת הספרות, טיפוח הכישורים האורייניים בקריאה, הבעה בכתב, הרחבת יכולות השיח ואוצר המילים.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

רכישת הקריאה, חינוך לשוני
יחידה זו מתמקדת בקריאה כפיענוח בדגש על פיתוח מיומנויות שטף ודיוק
טיעון ושכנוע - דבור וכתוב, חינוך לשוני
בחטיבה זו מגוון פעילויות בתחום הקריאה, הכתיבה, ההאזנה והדיבור הקשורות לסוגת הטיעון והשכנוע
הסיפור העממי, ספרות
סיפורי עם משקפים את מורשתו התרבותית של עם. מאפיינים שונים ודומים בסיפורי עם של עמים שונים, מלמדים על אופיין של תרבויות שונות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.