דלג אל

חקר מדעי ופתרון בעיות

חקר מדעי ופתרון בעיות

בהתאם להוראת הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה לשים דגש על הקניית מיומנויות חקר לתלמידים ועל התנסותם בתהליך שלם של חקר מדעי, פותחו חומרי הוראה רבים בנושא לתלמידים ולמורים בחטיבות הביניים.

ביצוע תהליכי החקר ופתרון הבעיות במדע וטכנולוגיה מעודדים עבודת צוות, חשיבה יצירתית, טיפוח תחושת מסוגלות עצמית והבנה מעמיקה של תופעות ותהליכים מדעיים.

תוצרי תהליכי החקר מוצגים בירידים בית ספריים ונציגים נבחרים מציגים אף בירידים מחוזיים וביריד הארצי לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

מדענית – רוזלינד פרנקלין - Rosalind Elsie Franklin
ד"ר רוזלינד פרנקלין, מדענית יהודייה-אנגלייה, למדה כימיה פיזיקלית והתמחתה בקריסטלוגרפיה. פרנקלין עסקה בחקר מבנה הפחם, במבנה ה-DNA ובחקר המבנה של נגיפים
טכנולוגיה
טכנולוגיה היא תחום דעת העוסק בחיפוש פתרונות מעשיים כמענה לרצונות וצרכים, תוך ניצול חידושי המדע; טכנולוגיה קשורה במקרים רבים לייצור כלים.
העשרה - ל"ג בעומר
על ההשלכות הסביבתיות של ל"ג בעומר והדרכים לצמצומן
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.