דגם הוראה בנושא הנשימה: שאיפה ונשיפה, השפעת פעילות גופנית על קצב הנשימה ועוד.
עברית | ערבית
מערכת הנשימה
מה חשיבותו של החמצן לקיום יצורים חיים? מהי חשיבותה של מערכת הנשימה? מהו מבנה מערכת הנשימה וכיצד היא מתפקדת? כל זאת ועוד אפשר ללמד את התלמידים בדרכי הוראה מגוונות באמצעות למידה התנסותית, תצפיות, שימוש בחיישנים דיגיטליים, בניית דגם, צפייה בסרטונים ועוד.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
יחידות הוראה מתוקשבות
בריאות ומערכת הנשימה - היבטים טכנולוגיים
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיהנושא משנה: בריאות האדם, איכות החיים ודרכים לשמירתן, היבטים טכנולוגיים.
יחידת ההוראה "בריאות ומערכת הנשימה – היבטים טכנולוגיים" סוקרת את הפתרונות הטכנולוגיים שפותחו או שופרו לצורך פתרון בעיות נשימה או מניעת הידבקות או פגיעה במערכת הנשימה. פיתוחים רבים הואצו בעקבות התפשטות נגיף קורונה ב־2020, נגיף שאחת ההשפעות שלו היא פגיעה במערכת הנשימה. עד לרגע כתיבת היחידה לא פותח חיסון או טיפול אחר יעיל כנגד פגיעת הנגיף במערכות הגוף בדגש על מערכת הנשימה. יצוין כי נגיף קורונה פוגע במערכות נוספות בגוף האדם. ביחידה משולבים תהליך חקר מדעי והתנסות בתהליך התיכון ההנדסי לשיפור מוצר או לפיתוח אמצעי למניעת פגיעה במערכת הנשימה.
נושמים וחיים- מערכת הנשימה
תחומי דעת: מדע וטכנולוגיהנושא משנה: תפקודים של מערכות או תהליכים ביצורים חיים.
יחידת ההוראה "מערכת הנשימה" עוסקת בחשיבות הנשימה לקיום הגוף, במבנה מערכת הנשימה ובתפקודה ביחסי הגומלין בין מערכת הנשימה למערכות אחרות בגוף.