דלג אל

מחול בחגי ובמועדי ישראל

מחול בחגי ובמועדי ישראל

מערכי שיעור העוסקים בחגי ישראל ובימים מיוחדים בלוח השנה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף

פתיחת שנה וחגי תשרי

פתיחת שנה וחגי תשרי
חזרה לראש הדף

שבוע זהירות בדרכים

שבוע זהירות בדרכים
חזרה לראש הדף

יום זכויות הילד

יום זכויות הילד
חנוכה
  • בסיסים וסביבונים (כיתות א-ב)
    מאת המורה מלי אדלמן. הפעילות נכתבה כחלק מאוגדן פעילויות אימפרוביזציה לתלמידי היסודי שנוצר על ידי חברות קהילת מחול יסודי ירושלים ומנח"י תשפ"ה. כאמצעי הוראה מרכזי הוא סביבון והילדים יחקרו דרכים שונות להסתובב ויבינו את המושג "בסיס" בתנועה. ניתן להתאים לכיתות ג-ד.
  • סיבוב סביב ציר (כיתות א-ב)
    הכרת מושג הסיבוביות והפוקוס דרך התנועה והתנסות בתנועה על ציר, בסיס אחד כדימוי לסביבון.
  • תנועה וזיכרון בעקבות הסביבון (כיתות א-ב)
    הכרת כיווני תנועה על פי כתב התנועה אשכול וכמן, פיתוח יכולת ביטוי תנועתית מתוך שימוש בחזיתות שונות ופיתוח יכולת זיכרון באמצעות תנועה
  • פסלים אנושיים לחג חנוכה (כיתות ג-ד)
    מאת המורה סיגל ברנע. הפעילות נכתבה כחלק מאוגדן פעילויות אימפרוביזציה לתלמידי היסודי שנוצר על ידי חברות קהילת מחול יסודי ירושלים ומנח"י תשפ"ה. הנושא מתייחס לחג החנוכה ולסמליו השונים, אימפרוביזציה תנועתית ויצירת פסלים אנושיים.

  • באנו חושך לגרש (כיתות ג-ד)
    התנסות בתנועה ומקצב בשילוב מקלות הקשה; פיתוח יצירתיות, זיכרון תנועתי וחדוות הנאה דרך עבודה תנועתית; שכלול מיומנויות קשב, ריכוז ,סובלנות, יוזמה ושיתוף פעולה בעזרת ביטוי אישי וקבוצתי
  • רוקדים ריקודי מלחמה (כיתות ג-ד)
    חשיפת התלמידים לשימושים שונים שנעשו בריקודי מלחמה בעבר וכיום
  • מי ימלל גבורות ישראל (כיתות ה-ו)
    היכרות עם מושג הקאנון דרך עבודה גופנית- תנועתית ושכלול מיומנויות קשב, דיוק וזיכרון תנועתי דרך לימוד וביצוע משפטים תנועתיים בקאנון.
  • מפסלים חנוכה בגוף (כיתות ה-ו)
    פיתוח חשיבה אסוציאטיבית בעזרת השראה מצורה – אות
חזרה לראש הדף

יום השפה העברית

יום השפה העברית
חזרה לראש הדף

ט"ו בשבט

ט"ו בשבט
חזרה לראש הדף

יום המשפחה

יום המשפחה
פעילויות לפורים
חזרה לראש הדף

יום האישה

יום האישה
חזרה לראש הדף

יום המעשים הטובים

יום המעשים הטובים
  • הפיקוח על החינוך למחול בשיתוף עמותת הכוריאוגרפים: PDF, מסמך מונגש
פסח
חזרה לראש הדף

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה
חזרה לראש הדף

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל
חזרה לראש הדף

יום ירושלים

יום ירושלים

תוכנית לימודים וערכת פעילות:

חזרה לראש הדף

חג שבועות

חג שבועות
חזרה לראש הדף

סיום שנה

סיום שנה
  • לסיים את השנה כלביא וכלביאה
    אגרת לסיום שנת הלימודים תשפ"ה ובה הצעות לפעילות סיכום ללמידה מרחוק.
  • מסכמים בריקודים: כיתות א-ב | כיתות ג-ד
    השיעור מיועד לסכם את השנה. במהלך השיעור התלמידים יחזרו על ריקודים ופעילויות גופניות משמעותיות שהיו עבורם בשנה החולפת.
  • מסכמים בריקודים (כיתות ה-ו)
    השיעור מיועד לסכם את השנה. במהלך השיעור התלמידים יחזרו על ריקודים ופעילויות גופניות משמעותיות שהיו עבורם בשנה החולפת, יצירו שילובים חדשים ויביעו את עצמם דרך התנועה.
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פרשנות והערכה
התבוננות, פרשנות והערכה של יצירות מחול
חברה ותרבות
היכרות תנועתית מעמיקה בין התלמידים בד בבד עם עיצוב הזהות הקהילתית, האתנית והלאומית
שפת המחול
המחול הוא שפת הגוף הנע במרחב ובזמן. יש לו עולם מושגים, מחוות ורצפי תנועה שאותם אפשר לבצע ולכתוב במגוון כתבי תנועה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.