- היכרות עם עצמי במעבר ובשינוי (כיתה א)
יחידת לימוד בין-תחומית לפתיחת השנה - מַרְאָה מַרְאָה שעל הקיר (כיתות א-ו)
פיתוח יכולת הבעה וביטוי אישי באמצעות הגוף ויצירת מרחב שיח קבוצתי
מחול בחגי ובמועדי ישראל

מערכי שיעור העוסקים בחגי ישראל ובימים מיוחדים בלוח השנה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף
פתיחת שנה וחגי תשרי

חזרה לראש הדף
שבוע העליות
חזרה לראש הדף
שבוע זהירות בדרכים

- איך המהירות משפיעה על זמן התגובה? (כיתות א-ו)
פעילויות במחול שיצרה המורה רוני אדר לרגל יום הזהירות בדרכים - זהירות בדרכים (כיתות א-ב)
התלמידים ילמדו על תנועה בטוחה ותמרורי התנועה דרך פעילות תנועתית חווייתית - בביטחה בים ובבריכה (כיתות ג-ד)
הכנה לבטיחות בקיץ דרך עבודה תנועתית חווייתית - כל סוף הוא התחלה (כיתות ה-ו)
הכנה להתמודדות אישית וקבוצתית במצבי פרידה וסיום דרך עבודה תנועתית חווייתית
חזרה לראש הדף
יום הזיכרון ליצחק רבין
חזרה לראש הדף
יום זכויות הילד

- תנועה בין הפרטי לציבורי (כיתות א-ב)
לחקור ולעודד יכולת ביטוי בתנועה למושגים "פרטי" ו"ציבורי" - תנועה מתוך מגבלה (כיתות ג-ד)
הכרה ביכולות, במגבלות ובגבולות גופניים-תנועתיים ומימוש היכולות והבאתן לידי ביטוי במחול כיחיד וכחבר בקבוצה ובקהילה - חופש הביטוי בתנועה (כיתות ה-ו)
הכרת ערך השוויון והחופש לכל בני האדם דרך תנועה חופשית מונחית
חזרה לראש הדף
חנוכה

- סיבוב סביב ציר (כיתות א-ב)
הכרת מושג הסיבוביות והפוקוס דרך התנועה והתנסות בתנועה על ציר, בסיס אחד כדימוי לסביבון. - תנועה וזיכרון בעקבות הסביבון (כיתות א-ב)
הכרת כיווני תנועה על פי כתב התנועה אשכול וכמן, פיתוח יכולת ביטוי תנועתית מתוך שימוש בחזיתות שונות ופיתוח יכולת זיכרון באמצעות תנועה - באנו חושך לגרש (כיתות ג-ד)
התנסות בתנועה ומקצב בשילוב מקלות הקשה; פיתוח יצירתיות, זיכרון תנועתי וחדוות הנאה דרך עבודה תנועתית; שכלול מיומנויות קשב, ריכוז ,סובלנות, יוזמה ושיתוף פעולה בעזרת ביטוי אישי וקבוצתי - רוקדים ריקודי מלחמה (כיתות ג-ד)
חשיפת התלמידים לשימושים שונים שנעשו בריקודי מלחמה בעבר וכיום - מי ימלל גבורות ישראל (כיתות ה-ו)
היכרות עם מושג הקאנון דרך עבודה גופנית- תנועתית ושכלול מיומנויות קשב, דיוק וזיכרון תנועתי דרך לימוד וביצוע משפטים תנועתיים בקאנון. - מפסלים חנוכה בגוף (כיתות ה-ו)
פיתוח חשיבה אסוציאטיבית בעזרת השראה מצורה – אות
חזרה לראש הדף
יום השפה העברית

- תנועה בהשראת ביטויים בשפה העברית (כיתות ג-ו)
למידה חווייתית בין - תחומית בין המחול לשפה דרך עבודה גופנית- תנועתית.
חזרה לראש הדף
ט"ו בשבט

- הבוטניקה של ט"ו בשבט
אסופה דיגיטלית של יצירות בנושא פרחים - הבוטניקה של ט"ו בשבט מונגש
- רמות גובה (גן ילדים)
הכרת גבהים בתנועה, שיעור מוקלט - שותלים ומטיילים (כיתות א-ב)
הבעת תהליך הטיול והשתילה בתנועה - פעילות בנושא מַחֲזוריות וקיימות (כיתות א-ב)
בהשראת הסיפור "חנן הגנן" - העץ הנדיב (כיתות ג-ד)
פעילות תנועתית מבוססת הספר "העץ הנדיב" של סילברסטיין - פעילות בנושא יחיד מול קבוצה: השלם שווה יותר מסך חלקיו (כיתות ג-ד)
בהשראת הסיפור "שישה בשקיק אחד" - אחריות סביבתית (כיתות ה-ו)
פעילות מבוססת תיפוף על הגוף ועל אביזרים בסביבה - "איך זה להיות עץ?" (כיתות ה-ו)
היכרות עם השיר "איך זה להיות עץ" ועם המושג "האנשה" בשיר בהתייחס למעלות האדם ולהערכה עצמית חיובית
חזרה לראש הדף
יום המשפחה

- תנועה בגבהים ובמהירויות בהשראת דמויות מפתח במשפחה (כיתות א-ב)
לימוד רמות גובה ומהירויות תנועה דרך דימויים מתוך מתן מקום למחקר ולביטוי אישי תנועתי לפי הנושא המוצג - בית (כיתות ג-ד)
פיתוח יכולות הבעה, חשיבה ויצירה באמצעות הגוף וביטוי אישי תנועתי דרך שימוש בחפץ - טקסט וג'סטה של בית (כיתות ה-ו)
חשיפת התלמידים לשימוש בג'סטות כמקור לשפה תנועתית
חזרה לראש הדף
פורים

- "ונהפוך הוא": תמונה כהשראה (כיתות א-ב)
פיתוח חשיבה אסוציאטיבית בעזרת השראה מתמונה - מי מסתתר מאחורי המסכה? (כיתות ג-ד)
פיתוח למידה קוגניטיבית-רגשית וחשיבה ביקורתית בעקבות טקסטים בנושא מסכות - טקסט ותנועה מגילת אסתר מְגלה לנו את ההסתר (כיתות ה-ו)
פיתוח למידה קוגניטיבית-רגשית וחשיבה ביקורתית בעקבות טקסטים בנושא מגילת אסתר - ערך חודש אדר "נתינה" – "משלוח מנות תנועתי" (כיתות ה-ו)
פעילות למידה מרחוק | פעילות תנועתית סביב נושא הממתקים ומשלוח מנות
חזרה לראש הדף
יום האישה

- נשים ונשיות במחול | מסמך מונגש
עשר יוצרות ויצירות העוסקות בנשים, יחסים בין נשים ונשיות. - אחת ואחת ודומה המבט | מסמך מונגש
חמש כוראוגרפיות בין-לאומיות מהמאות הקודמות וחמש כוראוגרפיות ישראליות עכשוויות - מנהיגות במחול | מסמך מונגש
עומדות (על) בראש
ברוח הנושא השנתי: מנהיגותו של דויד בן גוריון
כוריאוגרפיות ומנהלות אמנותיות, מנהיגות להקת מחול
חזרה לראש הדף
פסח

- "עשר המכות" (כיתות א-ב)
תנועה בנושא סיפור עשר המכות בהגדת פסח - "מרים הנביאה" (כיתות ג-ד)
תנועה ברוח חג הפסח ודמותה של מרים הנביאה - "אחד מי יודע" (כיתות ה-ו)
יצירתיות ותנועה ברוח חג הפסח לפיוט מתוך הגדה של פסח - "לרקוד בהשראת הפרעונים" (כיתות ג-ו)
שיעור במערכת השידורים הלאומית
חזרה לראש הדף
יום הזיכרון לשואה ולגבורה

- תנועה במרחב משתנה (כיתות א-ב)
ליצור ולהתבטא בתנועה במרחבים שונים, דימוי למרחב המצטמצם במעבר לגֵטאות - שיעור מחול ותנועה בהשראת ציורי ילדי גטו טרזין (כיתות ג-ד)
עידוד תנועה יצירתית באמצעות השראה והזדהות עם ילדי גטו טרזין וציורים שציירו - שיעור מחול ותנועה בהשראת היצירה "זיכרון דברים" (כיתות ה-ו)
לחשוף, לנתח, לנוע וליצור בהשראת יצירת המחול "זיכרון דברים" מאת רמי באר - זיכרון במחול מסמך מונגש
חזרה לראש הדף
יום הזיכרון

- זיכרון במחול
לחללי מערכות ישראל - לרקוד בשפת סימנים (כיתות א-ב)
פיתוח חשיבה אסוציאטיבית בעזרת שיר או מילה - "אנדרטה אנושית" (כיתות ג-ד)
מחברים את התלמידים לאירועים ממלכתיים בתנועה - טקסט זיכרון בתנועה (כיתות ה-ו)
מחברים את התלמידים לאירועים ממלכתיים בתנועה - זיכרון במחול מסמך מונגש
חזרה לראש הדף
יום ירושלים

תוכנית לימודים וערכת פעילות:
- תוכנית לימודים וערכת פעילות: מסע בין ירושלים, תהילים ועגנון
- שומר החומות (כיתות א-ב) - עידוד ביטוי אישי בתנועה בהשראת הנושא והשיר "שומר החומות"
- "ריקודגלים" (כיתות ג-ד) - גילוי מנהיגות, מעורבות ושיתוף פעולה באמצעות יצירה בנושא "ריקודגלים"
- "לנוע בעקבות הפלורליזם בירושלים" (כיתות ה-ו) - היכרות עם העיר ירושלים באמצעות התבוננות ביצירת אמנות ובתנועה
- רוקדים ירושלים (כיתות ה-ו) - שחזור ריקודים בנושא ירושלים
חזרה לראש הדף
חג שבועות

- "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" (כיתות א-ב)
גלגולו של פרי או פרח – תנועה במישורי גובה משתנים - "איך יודעים שבא אביב" (כיתות ג-ד)
קפיצות ודילוגים במרחבים משתנים - בהשראת "מגילת רות" (כיתות ה-ו)
חשיפת התלמידים לאומנית וליוצרת הישראלית שרה לוי תנאי
אולי תתעניינו גם ב...
יצירה ומופע
פיתוח שפה אישית, חיבור יצירות מחול והצגתן
פרשנות והערכה
התבוננות, פרשנות והערכה של יצירות מחול
איכות חיים
הבניית מודעות, מחויבות והתמדה בטיפוח הגוף והנפש