- היכרות עם עצמי במעבר ובשינוי (כיתה א)
יחידת לימוד בין-תחומית לפתיחת השנה - מַרְאָה מַרְאָה שעל הקיר (כיתות א-ו)
פיתוח יכולת הבעה וביטוי אישי באמצעות הגוף ויצירת מרחב שיח קבוצתי
מחול בחגי ובמועדי ישראל

מערכי שיעור העוסקים בחגי ישראל ובימים מיוחדים בלוח השנה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
פתיחת שנה וחגי תשרי

שבוע זהירות בדרכים

- איך המהירות משפיעה על זמן התגובה? (כיתות א-ו)
פעילויות במחול שיצרה המורה רוני אדר לרגל יום הזהירות בדרכים
יום זכויות הילד

- תנועה בין הפרטי לציבורי (כיתות א-ב)
לחקור ולעודד יכולת ביטוי בתנועה למושגים "פרטי" ו"ציבורי" - תנועה מתוך מגבלה (כיתות ג-ד)
הכרה ביכולות, במגבלות ובגבולות גופניים-תנועתיים ומימוש היכולות והבאתן לידי ביטוי במחול כיחיד וכחבר בקבוצה ובקהילה - חופש הביטוי בתנועה (כיתות ה-ו)
הכרת ערך השוויון והחופש לכל בני האדם דרך תנועה חופשית מונחית
חנוכה

- תנועה וזיכרון בעקבות הסביבון (כיתות א-ב)
הכרת כיווני תנועה על פי כתב התנועה אשכול וכמן, פיתוח יכולת ביטוי תנועתית מתוך שימוש בחזיתות שונות ופיתוח יכולת זיכרון באמצעות תנועה - רוקדים ריקודי מלחמה (כיתות ג-ד)
חשיפת התלמידים לשימושים שונים שנעשו בריקודי מלחמה בעבר וכיום - מפסלים חנוכה בגוף (כיתות ה-ו)
פיתוח חשיבה אסוציאטיבית בעזרת השראה מצורה – אות
ט"ו בשבט

- רמות גובה (גן ילדים)
הכרת גבהים בתנועה, שיעור מוקלט - שותלים ומטיילים (כיתות א-ב)
הבעת תהליך הטיול והשתילה בתנועה - פעילות בנושא מַחֲזוריות וקיימות (כיתות א-ב)
בהשראת הסיפור "חנן הגנן" - העץ הנדיב (כיתות ג-ד)
פעילות תנועתית מבוססת הספר "העץ הנדיב" של סילברסטיין - פעילות בנושא יחיד מול קבוצה: השלם שווה יותר מסך חלקיו (כיתות ג-ד)
בהשראת הסיפור "שישה בשקיק אחד" - אחריות סביבתית (כיתות ה-ו)
פעילות מבוססת תיפוף על הגוף ועל אביזרים בסביבה - "איך זה להיות עץ?" (כיתות ה-ו)
היכרות עם השיר "איך זה להיות עץ" ועם המושג "האנשה" בשיר בהתייחס למעלות האדם ולהערכה עצמית חיובית
יום המשפחה

- תנועה בגבהים ובמהירויות בהשראת דמויות מפתח במשפחה (כיתות א-ב)
לימוד רמות גובה ומהירויות תנועה דרך דימויים מתוך מתן מקום למחקר ולביטוי אישי תנועתי לפי הנושא המוצג - בית (כיתות ג-ד)
פיתוח יכולות הבעה, חשיבה ויצירה באמצעות הגוף וביטוי אישי תנועתי דרך שימוש בחפץ - טקסט וג'סטה של בית (כיתות ה-ו)
חשיפת התלמידים לשימוש בג'סטות כמקור לשפה תנועתית
פורים

- "ונהפוך הוא": תמונה כהשראה (כיתות א-ב)
פיתוח חשיבה אסוציאטיבית בעזרת השראה מתמונה - מי מסתתר מאחורי המסכה? (כיתות ג-ד)
פיתוח למידה קוגניטיבית-רגשית וחשיבה ביקורתית בעקבות טקסטים בנושא מסכות - טקסט ותנועה מגילת אסתר מְגלה לנו את ההסתר (כיתות ה-ו)
פיתוח למידה קוגניטיבית-רגשית וחשיבה ביקורתית בעקבות טקסטים בנושא מגילת אסתר
יום האישה

- נשים ונשיות במחול
עשר יוצרות ויצירות העוסקות בנשים, יחסים בין נשים ונשיות - אחת ואחת ודומה המבט
חמש כוראוגרפיות בין-לאומיות מהמאות הקודמות וחמש כוראוגרפיות ישראליות עכשוויות
פסח

- "עשר המכות" (כיתות א-ב)
תנועה בנושא סיפור עשר המכות בהגדת פסח - "מרים הנביאה" (כיתות ג-ד)
תנועה ברוח חג הפסח ודמותה של מרים הנביאה - "אחד מי יודע" (כיתות ה-ו)
יצירתיות ותנועה ברוח חג הפסח לפיוט מתוך הגדה של פסח - "לרקוד בהשראת הפרעונים" (כיתות ג-ו)
שיעור במערכת השידורים הלאומית
יום הזיכרון לשואה ולגבורה

- תנועה במרחב משתנה (כיתות א-ב)
ליצור ולהתבטא בתנועה במרחבים שונים, דימוי למרחב המצטמצם במעבר לגֵטאות - שיעור מחול ותנועה בהשראת ציורי ילדי גטו טרזין (כיתות ג-ד)
עידוד תנועה יצירתית באמצעות השראה והזדהות עם ילדי גטו טרזין וציורים שציירו - שיעור מחול ותנועה בהשראת היצירה "זיכרון דברים" (כיתות ה-ו)
לחשוף, לנתח, לנוע וליצור בהשראת יצירת המחול "זיכרון דברים" מאת רמי באר
יום הזיכרון

- זיכרון במחול
לחללי מערכות ישראל - לרקוד בשפת סימנים (כיתות א-ב)
פיתוח חשיבה אסוציאטיבית בעזרת שיר או מילה - "אנדרטה אנושית" (כיתות ג-ד)
מחברים את התלמידים לאירועים ממלכתיים בתנועה - טקסט זיכרון בתנועה (כיתות ה-ו)
מחברים את התלמידים לאירועים ממלכתיים בתנועה
יום ירושלים

תוכנית לימודים וערכת פעילות:
- תוכנית לימודים וערכת פעילות: מסע בין ירושלים, תהילים ועגנון | ערכת פעילות
- שומר החומות (כיתות א-ב) - עידוד ביטוי אישי בתנועה בהשראת הנושא והשיר "שומר החומות"
- "ריקודגלים" (כיתות ג-ד) - גילוי מנהיגות, מעורבות ושיתוף פעולה באמצעות יצירה בנושא "ריקודגלים"
- "לנוע בעקבות הפלורליזם בירושלים" (כיתות ה-ו) - היכרות עם העיר ירושלים באמצעות התבוננות ביצירת אמנות ובתנועה
- רוקדים ירושלים (כיתות ה-ו) - שחזור ריקודים בנושא ירושלים
חג שבועות

- "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו" (כיתות א-ב)
גלגולו של פרי או פרח – תנועה במישורי גובה משתנים - "איך יודעים שבא אביב" (כיתות ג-ד)
קפיצות ודילוגים במרחבים משתנים - בהשראת "מגילת רות" (כיתות ה-ו)
חשיפת התלמידים לאומנית וליוצרת הישראלית שרה לוי תנאי