דלג אל

הפונקציה הריבועית, ייצוג קודקודי וייצוג סטנדרטי

הפונקציה הריבועית, ייצוג קודקודי וייצוג סטנדרטי

"לכל ייצוג מאפיינים ייחודיים:
בשני הייצוגים הסימן של הפרמטר a קובע אם לפרבולה יש נקודת מינימום או מקסימום.
למציאת נקודת החיתוך עם ציר ה-x יש צורך לפתור משוואה ובה מציבים 0 במקום y.
שיעור הפרמטר c בייצוג הסטנדרטי מראה את שיעור ה-y של נקודת החיתוך עם ציר ה-y. לקבלת אותה נקודה בייצוג הקודקודי יש להציב 0 במקום ה-x.
נקודת הקודקוד בצורה הקודקודית מתקבלת על ידי הפרמטרים h ו-k. לקבלת אותה נקודה בצורה הסטנדרטית יש להשתמש בנוסחה."

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הכרת מערכת צירים
מערכת צירים היא שני צירי מספרים המאונכים זה לזה (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
דלתון ומשולש שווה שוקיים
מרובע שלו שני זוגות זרים של צלעות סמוכות השוות זו לזו
ניצבות והקבלה
ניצבות: ישר (או קטע) ניצב לישר (או קטע) אחר אם הם נחתכים בזווית ישרה. הקבלה: מושג ההקבלה מוכר לתלמידים מבית הספר היסודי, ולפיו שני ישרים הנמצאים באותו מישור ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.