תיבה – נפח ושטח פנים
במסגרת הנושא התלמידים יכירו את המשמעות של נפח קובייה ונפח תיבה. דגשים בהוראת הנושא:
1. התלמידים מכירים את התיבה מבית הספר היסודי.
2. יש להזכיר את המושגים קודקוד, פאה, מקצוע ושטח פנים.
3. שטח הפנים של תיבה הוא סכום שטחי הפאות שלה.
4. יש ללמוד לחשב את שטח הפנים של תיבה שממדיה נתונים באמצעים מספריים ואלגבריים.
5. יש לדון בהשתנות שטח פני התיבה כתוצאה משינויים חיבוריים וכפליים באורכי המקצועות, למשל במקרים שבהם אורכי כל המקצועות מוכפלים פי 2.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
סרטונים
אולי תתעניינו גם ב...
שאלות מילוליות
בתהליך פתרון השאלות המילוליות יש לייצג את הנתון הלא-ידוע בנעלם, ולייצג נתונים נוספים בביטויים אלגבריים (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז)
משולש
משולש הוא צורה הנוצרת על ידי שלוש נקודות (שאינן על ישר אחד) ושלושת הקטעים המחברים אותן. סכום הזוויות במשולש הוא 180° (מתוך תוכנית הלימודים של כיתה ז').
זוויות צמודות, קודקודיות וחוצה זווית
זוויות צמודות הן שתי זוויות בעלות קודקוד ושוק משותפים שמשלימות זו את זו לזווית שטוחה, ומכאן – סכום זוויות צמודות הוא 180°. זוויות קודקודיות – שני ישרים שנחתכ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!