דלג אל

חפיפת משולשים

חפיפת משולשים

דגשים בהוראת הנושא:
• שני משולשים שלהם שני נתונים חופפים (למשל שתי צלעות או צלע וזווית) אינם בהכרח חופפים.
• שני משולשים שזוויותיהם שוות אינם בהכרח חופפים.
• משפטי החפיפה:
א. חפיפה על פי צלע-זווית-צלע: אם שתי צלעות במשולש אחד שוות לשתי צלעות במשולש אחר, וגם הזוויות הכלואות בין הצלעות שוות זו לזו, אז המשולשים חופפים.
יש להמחיש את העובדה שאם הזוויות השוות אינן כלואות בין הצלעות השוות אז המשולשים אינם בהכרח חופפים.
ב. חפיפה על פי זווית-צלע-זווית: אם שתי זוויות במשולש אחד שוות לשתי זוויות במשולש אחר, וגם הצלעות הנמצאות בין הזוויות שוות זו לזו, אז המשולשים חופפים.
ג. חפיפה על פי צלע-צלע-צלע: אם שלוש צלעות במשולש אחד שוות לשלוש צלעות במשולש אחר, אז שני המשולשים חופפים.
• יש לנמק את נכונותם של שלושת משפטי החפיפה באמצעים מוחשיים.
• יש ללמוד לזהות משולשים חופפים על פי שלושה נתונים מתאימים.
• בהינתן משולשים חופפים, יש לדעת לזהות צלעות וזוויות מתאימות:
- מול צלעות שוות מונחות זוויות שוות.
- מול זוויות שוות מונחות צלעות שוות.
• יש לעסוק בבעיות המשלבות בין משפטי החפיפה לבין עובדות שנלמדו בכיתה ז'.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

העשרה - חנוכה בתחום המספרי
לפניכם מקבץ פעילויות בתחום המספרי העוסקות בחג החנוכה
שטחים
מטרת הפרק ללמוד לחשב ולהשוות את שטחם של מצולעים שונים (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
פירוק תלת איבר ריבועי (טרינום)
מטרת הנושא היא ללמוד לְפָרֵק תלת-איבר ריבועי למכפלה של דו-איברים ליניאריים במקרים שבהם זה אפשרי. פירוק זה שימושי בפתרון משוואות ריבועיות ובצמצום שברים (מתוך ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.