דלג אל

פתרון שאלות מילוליות

פתרון שאלות מילוליות

שלבי פתרון הבעיה הם (מתוך מתמטיקה משולבת, ספר לתלמידים, כיתה ח, חלק ב' – מסלול כחול):
בניית מודל מתמטי הכולל:
הגדרת משתנים
זיהוי תנאי הבעיה והגבלות על המשתנים
רישום ביטויים אלגבריים
בניית משוואה מתאימה
מציאת פתרון המשוואה
ניסוח תשובה מילולית מתאימה מתוך התייחסות לתנאי הבעיה ולהגבלות על המשתנים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

חזקות
במתמטיקה חֶזְקָה היא פעולה המתבצעת בין שני מרכיבים: בסיס החזקה ומעריך החזקה. בסיס החזקה הוא מספר ממשי ומעריך החזקה הוא מספר טבעי. הפעולה היא כפל של הבסיס כמה...
קריאת גרפים
בהוראת הנושא יש להדגים תופעות המיוצגות באמצעות גרף במערכת צירים. כך ילמדו התלמידים לקרוא את הגרף וליצור מתוכו טבלת ערכים חלקית (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')
דמיון משולשים
איך נוכל למדוד אורך של עץ אם אנו יודעים את אורך הצל שלו? במסגרת לימוד הנושא 'דמיון משולשים', נלמד לזהות משולשים דומים, נמצא נתונים חסרים באמצעות תכונת הדמיון...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.