דלג אל

מספרים שליליים, חיוביים ואפס

מספרים שליליים, חיוביים ואפס

דגשים בהוראת הנושא (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז'):
1. המושג "ישר המספרים" שהיה נהוג בבית הספר היסודי יוחלף במושג "ציר המספרים" בגלל המעבר שייעשה מאוחר יותר למערכת צירים.
2. מקובל לכנות את המספרים הטבעיים (חיוביים שלמים), האפס והשליליים השלמים בשם אחיד: מספרים שלמים. כמו כן מקובל לכנות את המספרים החיוביים והשליליים בשם אחיד: מספרים מכוונים. מספר מכוון הוא מספר שלו גודל וכיוון.
3. יש לצאת מדוגמאות מוכרות: מעלית, טמפרטורה מעל ל-0 ומתחת ל-0 וגובה מעל לפני הים ומתחת לפני הים.
4. מִטעמים דידקטיים כדאי להקיף את המספרים השליליים בסוגריים. בשלבים מאוחרים יותר של הלימוד משמיטים את הסוגריים.
5. 0 נגדי לעצמו והוא היחיד בעל תכונה זו. הסימן – (מינוס) מייצג שתי פעולות שונות:
    א. פעולת החיסור בין שני איברים.
    ב. פעולת הנגדי.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פתרון משוואות
משוואה בנויה משני ביטויים אלגבריים שלפחות באחד מהם יש נעלם ובין הביטויים יש סימן שוויון.פתרון המשוואה הוא המספר (או קבוצת המספרים) שהצבתו במקום הנעלם מביאה ל...
מגרף לפונקצייה ובחזרה
היחידה היא מבוא לאנליזה, נושא שנלמד בכיתה י' והתווסף לתוכנית הלימודים של כיתה ט' בשנת תש"ף
אי שוויונות קוויים
אי שוויון לִינֵאָרִי (קווי) הוא ביטוי בעל שני אגפים שבו הנעלם בחזקה 1. בפתרון אי שוויון מחפשים ערך של נעלם, עבורו אחד האגפים גדול או קטן יותר מהאגף השני
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.