יחידה זו עוסקת במיומנות של מיזוג מידע ואִחזורו דרך חשיפת התלמיד לתאוריית שמונה האינטליגנציות של גרדנר והמחשת המידע בדרך חזותית (תמונות, סרטון, תרשים). דרך זו מעוררת דיון רלוונטי וערכי המאפשר לתלמיד למזג מידע, לעבד אותו וליישם אותו.
אוריינות מידע בסביבה דיגיטלית
אוריינות מידע היא היכולת להגדיר את המידע הנדרש, לאתרו, לארגנו, להעריכו, להציגו ולהפיצו בצורה מושכלת. לפניכם מידע, חומרים וכלים שיסייעו לכם לפתח בקרב התלמידים מיומנויות דיגיטליות הנוגעות לאוריינות המידע ולטפח למידה עצמאית, חשיבה ביקורתית והתמודדות עם פתרון בעיות.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
מיזוג מידע ואִחזורו
לומדים עם מקורות מרובים
סביבה זו מאפשרת לתלמידים לפתח כישורי יצירת ידע ממקורות מידע מרובים. להלן מטרות הסביבה: הבנה והגדרה של בעיות מידע, ניתוח והערכה של מקורות מידע מגוונים, מיזוג מידע ממקורות מידע מרובים, כתיבה על בסיס מקורות מידע מרובים, שיתוף עמיתים בתהליכי יצירת ידע.
מפות חשיבה
הפעילות עוסקת ביצירתן של מפות חשיבה באופן מובנה ויצירתי לשם ארגון ידע ורעיונות.
60 שניות על
יחידה זו מורכבת מ-10 שיעורים, ובמהלכם ייצרו התלמידים "שישים שניות" בנושא שיבחרו ויציגו אותו בסרטון הכולל קריינות והמחשה חזותית. הפעילות מציעה תהליך עבודה מובנה המורכב מיחידות שונות כולל חקר ואיסוף מידע.
סקרים
משימה זו מאפשרת תרגול ניסוח של שאלת מחקר, איסוף נתונים באמצעות סקר סטטיסטי והצגה מספרית וגרפית של הנתונים. המשימה מאתגרת, מעניינת וקרובה לעולמם של התלמידים. אפשר לקיים סקר לקראת בניית מצע בחירות למועצת התלמידים לשם קבלת החלטה על פעילות בכיתה או להיכרות מעמיקה יותר בין החברים לכיתה. הפעילות מתאימה גם לקראת בחירות לכנסת או לרשות המקומית.