הכיתה כקבוצה חברתית - כיתה יא

ברוכים הבאים לכיתה י"א.
ביחידה זו מבחר פעילויות שמטרתן העמקת ההיכרות והקשר בין התלמידים לבין עצמם ובין התלמידים לבין המחנך והצוות החינוכי, חיזוק מיומנויות בין-אישיות וחברתיות בקרב התלמידים, פיתוח מודעות ללחץ חברתי לקונפורמיות ולשמירה על ייחודיות, ועידוד פיתוח יזמות חברתית ומנהיגות.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{c.label}}{{$last ? '' : ', '}}
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
סגנונות הנהגה
כיתה יא
דיון בסגנונות הנהגה שונים, התמקדות ביתרונות וחסרונות של כל סגנון הנהגה והגמישות הנדרשת ממנהיג.
מבנה הפעילות
שלב א' - מילוי שאלון אישי
שלב ב' - איסוף הנתונים האישיים ודיון במליאה
חומרים למורה
שאלון אישי למשתתף
דלתות מסתובבות
כיתה יא
מטרת הפעילות לאפשר לתלמידים להיפרד מהשנה שחלפה ולהעלות ציפיות לקראת השנה החדשה.
מבנה הפעילות
שלב הכנה-
כל משתתף בוחר תמונה של דלת והמנחה מכין מצגת כוללת של כל התמונות
שלב א' - במליאה - הצגת התמונות שנבחרו על ידי התלמידים
שלב ב' - דיון במשמעות הדלתות הסגורות והפתוחות
שלב ג' - סיכום - קבלת החלטות לעתיד
הקרנת סרטון
עורכים סבב בין המשתתפים ומבקשים להציג משאלה אחת – שיש לו לקראת השנה החדשה.
חומרים למורה
הסרטון "אם מתחשק לך לפעמים, לפתוח לרגע את דלת הקסמים" | יצירה ושיתוף של אלבום תמונות
יום הבוחר – על בוחר ונבחר
כיתה יא
ברור תכונות וכישורים הנדרשים מנציג במועצה ודיון במאפייני ההתנהגות הנדרשים ממועמד למועצת התלמידים.
מבנה הפעילות
שלב א' – במליאה: כל משתתף מקבל פתקית עליה הוא רושם שלוש תכונות או כישורים שלדעתו נדרשים מנציג מועצת תלמידים.
המנחה רושם על הלוח את התכונות שעולות.
שלב ב' - קבוצתי: כל קבוצה תקבל כרטיס אירוע ותדון בכישורי המנהיג הנדרשים בהתאם לאירוע.
שלב ג' - דיון בדמותו של הנציג הנבחר האידיאלי
חומרים למורה
אמנת מועצות התלמידים והנוער
להיות כמו כולם
כיתה יא
דיון בסוגית לחץ חברתי והדרכים להשתלב בחברה בלי לאבד את ייחודנו ואישיותנו.
מבנה הפעילות
שלב א' - הקרנת 2 סרטונים ודיון בסיטואציות השונות.
שלב ב' - קבוצתי, התלמידים יקבלו כרטיסי משימה ויפעלו לפי ההנחיות.
שלב ג' - במליאה, הצגת הנושאים השונים שעלו בכרטיסיות ודיון בנושא לחץ חברתי והשפעתו על הפרט.
חומרים למורה
סרטון - לחץ חברתי | סרטון השפעה חברתית - ציות למוסכמות בקבוצה | מאמר נוסף להרחבה
להיות ראש גדול
כיתה יא
הפעילות מעודדת לקיחת אחריות, מעורבות ומנהיגות בכיתה.
מבנה הפעילות
שלב א' - במליאה- מילוי שאלון קבוצות שייכות אישי
שלב ב' - בזוגות - בחירת 2 נושאים חשובים לקידום
שלב ג' במליאה - דיון ובחירת נושאים לקידום של כלל התלמידים
שלב ד' - הקרנת סרטון "כוכב הים" ודיון
שלב ה' - קליפ "מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?"
חומרים למורה
שימוש בכלי Lino | סרטון "כוכב הים" | שיר - מתי בפעם האחרונה