כיתה יא
דיון בסגנונות הנהגה שונים, התמקדות ביתרונות וחסרונות של כל סגנון הנהגה והגמישות הנדרשת ממנהיג.
מבנה הפעילות
שלב א' - מילוי שאלון אישי
שלב ב' - איסוף הנתונים האישיים ודיון במליאה
חומרים למורה
שאלון אישי למשתתף
ברוכים הבאים לכיתה י"א.
ביחידה זו מבחר פעילויות שמטרתן העמקת ההיכרות והקשר בין התלמידים לבין עצמם ובין התלמידים לבין המחנך והצוות החינוכי, חיזוק מיומנויות בין-אישיות וחברתיות בקרב התלמידים, פיתוח מודעות ללחץ חברתי לקונפורמיות ולשמירה על ייחודיות, ועידוד פיתוח יזמות חברתית ומנהיגות.
ברכיבים הבאים פעילויות העוסקות ביזמות חברתית ומנהיגות במרחב הכיתתי, הבית ספרי והקהילתי
כיתה יא
פעילות שמטרתה העלאת עמדות אישיות לגבי המטרות של מועצת התלמידים כפי שהן מוגדרות בחוזר מנכ"ל. המשתתפים יעמדו על חשיבות הפעילות של מועצת תלמידים במרחב הבית ספרי ובמרחב הקהילתי, כחלק מתהליכים למימוש אורח חיים דמוקרטי.
מבנה הפעילות
שלב אישי: ניסוח המטרות והתפקידים של מועצת התלמידים
שלב קבוצתי: דיון במסקנות האישיות בהשוואה למטרות המנויות בחוזר מנכ"ל
מליאה: הצגת מסקנות הקבוצות ודיון
חומרים למורה
אמנת מועצות התלמידים והנוער
כיתה יא
ברור תכונות וכישורים הנדרשים מנציג במועצה ודיון במאפייני ההתנהגות הנדרשים ממועמד למועצת התלמידים.
מבנה הפעילות
שלב א' – במליאה: כל משתתף מקבל פתקית עליה הוא רושם שלוש תכונות או כישורים שלדעתו נדרשים מנציג מועצת תלמידים.
המנחה רושם על הלוח את התכונות שעולות.
שלב ב' - קבוצתי: כל קבוצה תקבל כרטיס אירוע ותדון בכישורי המנהיג הנדרשים בהתאם לאירוע.
שלב ג' - דיון בדמותו של הנציג הנבחר האידיאלי
חומרים למורה
אמנת מועצות התלמידים והנוער
כיתה יא
הפעילות מעודדת לקיחת אחריות, מעורבות ומנהיגות בכיתה.
מבנה הפעילות
שלב א' - במליאה- מילוי שאלון קבוצות שייכות אישי
שלב ב' - בזוגות - בחירת 2 נושאים חשובים לקידום
שלב ג' במליאה - דיון ובחירת נושאים לקידום של כלל התלמידים
שלב ד' - הקרנת סרטון "כוכב הים" ודיון
שלב ה' - קליפ "מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?"
חומרים למורה
שימוש בכלי Lino | סרטון "כוכב הים" | שיר - מתי בפעם האחרונה
כיתה יא
דיון בסוגית לחץ חברתי והדרכים להשתלב בחברה בלי לאבד את ייחודנו ואישיותנו.
מבנה הפעילות
שלב א' - הקרנת 2 סרטונים ודיון בסיטואציות השונות.
שלב ב' - קבוצתי, התלמידים יקבלו כרטיסי משימה ויפעלו לפי ההנחיות.
שלב ג' - במליאה, הצגת הנושאים השונים שעלו בכרטיסיות ודיון בנושא לחץ חברתי והשפעתו על הפרט.
חומרים למורה
סרטון - לחץ חברתי | סרטון השפעה חברתית - ציות למוסכמות בקבוצה | מאמר נוסף להרחבה
ברכיבים הבאים פעילויות העוסקות בהתחלות חדשות, תיאום ציפיות, דרכי היכרות ועוד
כיתה יא
מטרת הפעילות לאפשר לתלמידים להיפרד מהשנה שחלפה ולהעלות ציפיות לקראת השנה החדשה.
מבנה הפעילות
שלב הכנה-
כל משתתף בוחר תמונה של דלת והמנחה מכין מצגת כוללת של כל התמונות
שלב א' - במליאה - הצגת התמונות שנבחרו על ידי התלמידים
שלב ב' - דיון במשמעות הדלתות הסגורות והפתוחות
שלב ג' - סיכום - קבלת החלטות לעתיד
הקרנת סרטון
עורכים סבב בין המשתתפים ומבקשים להציג משאלה אחת – שיש לו לקראת השנה החדשה.
חומרים למורה
הסרטון "אם מתחשק לך לפעמים, לפתוח לרגע את דלת הקסמים" | יצירה ושיתוף של אלבום תמונות
כיתה יא
מטרת הפעילות לברר את משמעות המושג "התחלה" (תחילתה של שנת לימודים ושנה חדשה לפי הלוח העברי), את ההשפעה של השקעה בתחילת הדרך על ההמשך ואת משמעותו של ראש-השנה כיום "תחילת מעשיך", כהזדמנות להתחלות חדשות בתחומים שונים.
מבנה הפעילות
מליאה: המנחה יפזר את כרטיסי התמונות/ הקלפים, כל משתתף יבחר כרטיס שמסמל בעיניו את המושג "התחלה", יציג וינמק
קבוצתי: דף לימוד ומשימה
במליאה: הצגת התוצרים ודיון
חומרים למורה
נספח מס' 1: אפשרות ראשונה: כרטיסי תמונות.
אפשרות שנייה: ערכת קלפים "דרך אמונה בחרתי" המצורפת לחוברת "חלונות לאמונה" (תש"ע).
נספח מס' 2: כרטיס אישי "התחלה בשבילי...", כמספר המשתתפים.
נספח מס' 3 א-ג: דפי לימוד לכל קבוצה.
נספח מס' 4: דף מקורות. רצועות בריסטול, כמספר הקבוצות
ברכיבים הבאים פעילויות העוסקות בהיבטים מוסריים של העתקה בבחינות
בפעילות מבררים המשתתפים את ההיבטים המוסריים של העתקה בבחינות ובוחנים את ההשלכות של הפתרונות השונים, תוך נקיטת עמדה מוסרית מנומקת.
מבנה הפעילות
שלב א - אישי במליאה: כל משתתף מקבל את דף האירוע לקריאה ועונה על השאלה שבסיום האירוע
שלב ב - קבוצתי: דיון בקבוצה והכנת ההצעה הקבוצתית
שלב ג - במליאה: הצגת ההצעות השונות של הקבוצות ודיון בשאלות העולות בפעילות.
חומרים למורה
דף אירוע: בחינת המגן במתמטיקה
כיתה יא
מטרת הפעילות לברר ולחשוף את עמדות התלמידים והמורים כלפי הרמאות בבחינות, ולשתף את התלמידים בניסיון לנסח הצעות להתמודדות עם הרמאות בבחינות
מבנה הפעילות
שלב א' – במליאה: הצגת הסיכום הכיתתי של השאלון האישי שמלאו המשתתפים ודיון בשאלות
שלב ב' - קבוצתי: כל קבוצה דנה באחד מהסעיפים שאותם הציעו התלמידים לשנות, כגון: הסכמה על הצהרת גינוי להעתקות, הנהגת מבחני כבוד, שיטת בחינות חוזרות, הנהגת גיוון בדרכי הערכת הישגים, ומנסחת החלטות, תקנות דרכי אכיפה, וצעדים להחדרת השינוי
שלב ג' - במליאה: נציגי הקבוצות יציגו את הצעותיהן ויתנהל דיון על כל הצעה במטרה לקבל החלטות על מספר צעדים ליישום ההצעות
חומרים למורה
שאלון אישי - עמדות כלפי העתקה בבחינות - כרטיס משימה קבוצתית
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.