התלמידים הלומדים במסגרות השונות של מדעי החברה חייבים במסגרת לימודיהם לערוך מחקר אמפירי במדעי החברה. התלמידים בוחרים נושא לעבודתם, מנסחים שאלת מחקר, קוראים חומר תאורטי, משתמשים בכלי מחקר מקובלים לעריכת מחקר, מביאים את תוצאות מחקרם ומנתחים תוצאות אלו.
הערכת עבודת החקר של התלמיד נעשית הן על ידי המורה המנחה הן על ידי בוחן חיצוני.
ההתנסות בהכנת עבודת החקר במדעי החברה נותנת לתלמידים הבנה של המחקר המדעי בן-זמננו.
בשנה"ל תשע"ג הוכן מסמך המארגן מחדש את ההנחיות לכתיבת עבודת חקר כמותית במקצועות מדעי החברה. אל המסמך נלווה גם מסמך דידקטיקה.
להלן קישור למסמכים אלו ולמסמכים רלוונטיים נוספים:
- מחוון להערכת עבודת חקר ביחידה החמישית
- מסמכי היחידה החמישית
- מסמך היחידה החמישית – דידקטיקה
- עבודת החקר הקבוצתית
- עבודת חקר משותפת למגזר הממלכתי והממלכתי דתי
- עבודת חקר משותפת למגזר הערבי והיהודי
- מסמך רפלקציה לעבודה אישית
תלמידים אקסטרניים
תלמידים אקסטרניים בלבד אינם מגישים עבודת חקר אלא נבחנים במקצוע מתודולוגיה.
רכזי מדעי החברה
בית הספר למיומנויות מידע של מכון סאלד בירושלים