דלג אל

הצהרת נגישות

העשרה - התמצאות בתנ"ך

התמצאות: תנאי הכרחי ללימוד התנ"ך

בין ספר התנ"ך לספרים אחרים

אם ניקח לידינו ספר אקראי נבחין שבשער מצוין שם הספר, שם המחבר ומועד כתיבתו או הדפסתו. לעומת זאת בספר התנ"ך, ספר הספרים, לא מצוין שמו של הסופר גם לא מועד כתיבתו. נוסף על כך, לא מופיע בו תוכן עניינים המסייע להתמצאות בספר. כיצד אפוא נתמצא בתנ"ך?

האתגר

התנ"ך מחולק לשלוש חטיבות: תורה, נביאים וכתובים, יש בו 36 ספרים וכל אחד מהם מחולק לפרקים ולפסוקים. האתגר הוא להבין איזה ספר שייך לאיזו חטיבה ולשלוט היטב בסדר האותיות לדפדוף מהיר בחיפוש אחר פרקים או פסוקים. שאלות שיכולות להתעורר הן למשל: האם פרק מ"ב הוא אחרי פרק ל"ד? האם לדפדף אחורה או קדימה? כיצד נאתר את הפסוקים? מה פשר ההערות הרשומות בשוליים הימניים והשמאליים של הפרק?
כדי לרכוש מיומנות ולהתמצא בתנ"ך חשוב לתרגל ולהתאמן, רצוי בדרך חווייתית של משחק ותחרות.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שמואל א פרק טז: משׁיחת דוד למלך על ידי שמואל
מדוע נכשל שאול ומה הפך את דוד לגדול מלכי ישראל?
שמואל א' כה: סיפור נבל הכרמלי
משולש היחסים של דוד, נבל ואביגיל מעלה שורה של שאלות והמרכזית בהן: מי הוא הנבל האמִתי בסיפור?
מלכים א' כא: "הרצחת וגם ירשת"?!
המלך אחאב חומד את כרמו של נבות היזרעאלי ומבקש לקנותו ממנו. נבות מסרב, ואחאב מוותר. אלא, שאיזבל אשתו לא מוכנה לוותר ומשיגה עבורו את הכרם בדרך אלימה ומניפולטיבית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.