דלג אל

בראשית יח: אברהם והמלאכים

אברהם והמלאכים

ביקורם של שלושת המלאכים באוהל אברהם נושא עמו שתי בשורות. תגובתו של אברהם לשתי הבשורות מלמדת על דמות מרשימה. 


האופן בו נוהג אברהם במלאכים מהווה מודל להכנסת אורחים ברמה הגבוהה ביותר. גם נסיונו של אברהם להפוך את החלטת האל בדבר החרבת סדום ועמורה והפצרתו בה' לנהוג במידת הצדק והרחמים - מלמדת על צדיקותו הרבה של אברהם ועל הסיבה בגינה נבחר להיות אבי האומה. 

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רעיונות לפעילויות לתלמידים

רעיונות לפעילויות לתלמידים

הפרק מזמן הזדמנויות לפעילויות דיון וכתיבה בהיבטים שונים החורגים מההקשר הספציפי של הפרק. להלן מספר נושאים היכולים להוות בסיס לדיון עקרוני עם התלמידים:

עונש קולקטיבי

האם קרה שקיבלתם עונש רק בגלל היותכם חלק מקבוצה, בשל מעשים שעשו אחדים מהקבוצה? האם לדעתכם עונש קולקטיבי הוא עונש הוגן? האם צודק היה לדעתכם להחריב את כל סדום ועמורה בגלל מעשיהם של חלק או אף רוב תושביה?

לוחמי הצדק

האם אתם מכירים בסביבתכם אנשים הנאבקים על צדקתם של החלשים או של השונים בחברה? שאינם מתביישים להביע בקול את דעתם גם היא לא עולה בקנה אחד עם דעת הכלל?

סוד האירוח המושלם

מהי הכנסת אורחים עבורכם? מה נדרש לדעתכם ממארח טוב?

הצעה לפעילות כיתתית או שכבתית: התלמידים יקימו אוהל אירוח בחצר בית הספר ויארחו בו את תלמידי הכיתה המקבילה, את המורים או את ההורים. על התלמידים לתכנן מראש את כל הפרטים ולהקפיד על גינוני הכנסת אורחים.

 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שמות ג: משה והסנה
משה יוצא לרעות את צאן יתרו במדבר ובדרכו נגלה אליו האל מתוך סנה בוער.
בראשית יא: מגדל בבל
לאחר המבול האנושות מנסה להפיק לקחים מתקופת המבול. הלקח העיקרי הוא שיש להתאחד – על מנת להגיע למצב של "נַעֲשֶׂה לָּנוּ שֵׁם" (יא, ד)
יהושע א'-ב': הכניסה לארץ
עם כניסת בני ישראל לארץ כנען פותח יהושע בסדרת כיבושים נועזים מצפון עד דרום, מלווים בניסים בהשגחת שוכן מרום
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.