דלג אל

בראשית יג: אברהם ולוט

אברהם ולוט

אברם ולוט צריכים להחליט ביניהם היכן יתיישב כל אחד מהם. לשניהם עדרי צאן רבים ועל כן שאלת אופן חלוקת שטחי המרעה היא קריטית עבורם.

הסכסוך בין רועי אברהם ורועי לוט עלול היה להתפתח בנקל לסכסוך של ממש גם בין אברהם לבין לוט, אך הוא נמנע בשל וותרנותו ואצילותו של אברהם. אברהם מוותר באופן מיידי על האינטרסים האישיים שלו על מנת להשביע את רצונו של לוט. 

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

במדבר כא: נחש הנחושת
"עֲשֵׂה לְךָ שָׂרָף וְשִׂים אֹתוֹ עַל נֵס וְהָיָה כָּל הַנָּשׁוּךְ וְרָאָה אֹתוֹ וָחָי" (כא, 8).
שמות כ: עשרת הדברות
הכינוי "עשרת הדברות" או "עשרת הדברים" מלמד על אופיין של המצוות הכלולות בקובץ מיוחד זה. ה"דיבר" במקרא ובלשון חז"ל משמעו - גילוי נבואי
מלכים א יז: אליהו הנביא
מלכים אינם מעל לחוק. מה קורה לאליהו שמוכיח מלך על חטאיו? כיצד מכינים ומחזקים אותו לשליחות ותאור "המופע" המרשים על הר הכרמל
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.