פיתויים
אדם וחוה עומדים בניסיון - יש להם גן מלא עצים ופירות, ועץ אחד שאסור להם לאכול את פריו. התלמידים ישוחחו: אֵילו כוחות נדרשו מאדם וחוה כדי לא לאכול מהעץ האסור? אִילו יכולתם לייעץ לאדם ולחוה, מה הייתם מייעצים להם?
נבקש מהתלמידים להעלות דוגמאות לאיסורים בחייהם, ונשאל: האם אתם מצליחים להתגבר על האיסור? מה עוזר לכם להתגבר עליו? האם ההתגברות על האיסור מניבה פרס? האם אי ההתגברות על הקושי גוררת אחריה הפסד כלשהו? נבקש מהתלמידים לכתוב ולספר כיצד הם מתמודדים עם האיסור.
אחריות
נכתוב על הלוח את המושג 'נטילת אחריות' ונשאל את התלמידים: מהי אחריות? מהו ההפך מנטילת אחריות?
לאחר מכן נכתוב על הלוח מצבים שונים מחיי היומיום:
שכחתי להכין שיעורי בית ; אימא ביקשה שאסדר את החדר אבל במקום לסדר שקעתי במשחק מחשב מרתק ; שיחקתי כדורסל ושברתי חלון; שכחתי את המעיל באוטובוס ונזכרתי רק בערב, וכיוצ"ב.
נבקש מהתלמידים לחשוב מה הקשר בין האירועים הנ"ל לבין נטילת אחריות או אי נטילת אחריות ולתאר באמצעות ציור מצב של נטילת אחריות מול מצב של אי נטילת אחריות.
עונשים
התלמידים ידונו או יכתבו: מדוע נענשו אדם וחווה על חטאם? מה לדעתם השיג בכך אלוהים? מה תפקיד של העונש בחיינו? כיצד היה נראה העולם ללא חטאים וללא עונשים?
דרך הפעילות יבינו התלמידים כי העונשים הם מעין שיקוף של החטא.
הבעת דעה
הנחש פיתה את האישה לאכול מפרי עץ הדעת, והאישה מצידה פיתתה את האיש להשתתף איתה במעשה האסור. התלמידים יכתבו לנחש מה דעתם על כך שפיתה את האישה לאכול מעץ הדעת, או לאישה - כיצד יכולה הייתה לדעתם להתמודד עם הפיתוי של הנחש בדרך שונה.
בושה
נקודות לשיחה או לכתיבה: מתי בני האדם מתחבאים? לפעמים כשאנחנו עושים מעשה לא טוב או כשאנחנו חושבים מחשבות לא טובות אנחנו מתביישים.
נבקש מהתלמידים להעלות דוגמאות למצבים בהם חשו בושה. נבחין בין בושה חיובית (למשל, כאשר מדברים בשבחו של אדם והוא מסמיק) לבין בושה שלילית (למשל, כאשר אנחנו יודעים שעשינו מעשה לא טוב).
נבקש מהתלמידים להעלות דוגמאות למצבים שבהם אדם רוצה להתחבא או 'להיעלם' מרוב בושה.
דו-שיח
התלמידים יכתבו דו שיח דמיוני בין אדם לחווה לאחר גירושים מגן עדן. האם בשלב זה נטלו אחריות על מעשיהם או שמא המשיכו לגלגל את האשמה זו לפתחו של זה?
אני וגופי
נושא ההתפכחות של אדם וחווה וקבלת היכולתל הבחין בין טוב לרע מזמנת דיון בנושא גבולות הגוף וחשיבות השמירה על האיברים המוצנעים שלנו (כמובן בהתאם לגילם של התלמידים וליכולת ההבנה שלהם)