דלג אל

הצהרת נגישות

רכיבים דרמטיים ובימתיים, עבודת השחקן

רכיבים דרמטיים ובימתיים, עבודת השחקן

תלמידי התיאטרון מכירים את הרכיבים הדרמטיים של המחזה ומבחינים ביניהם לבין הרכיבים הבימתיים. התלמידים מבינים את הקשרים הנבנים בין הרכיבים השונים, לדוגמה: הקשר בין אפיון הדמות כרכיב דרמטי לעיצוב התלבושת או האביזר שלה כרכיב בימתי. לתלמידים ניתנת האפשרות לפתח את מיומנות יצירת ההקשרים, את מיומנויות הצפייה הפרשנית וההתבוננות הביקורתית.
התלמידים לומדים את שפת התיאטרון כאשר הם נחשפים למחזה, צופים בהצגה ומתנסים בבחירות עיצוביות. הם יאפיינו דמות המופיעה במחזה ויתנסו בעיצוב התלבושת והאביזרים שלה.
הם יקראו את הוראות הבמה ויחפשו אחרי דרך העיצוב למרחב שבחרו.
השימוש היצירתי בשפת התיאטרון והבנת המושגים והמוסכמות פותחים פתח ללמידה מתוך הבנה מעמיקה יותר, פרשנות וחוויית יצירה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

תיאטרון צלליות
תיאטרון צלליות הוא השתקפות דמויות שטוחות הנעות על מסך לבן. זהו מדיום מצוין לבחון עם הילדים את השתקפות האור. הקהל רואה את צל הבובה, השחקן או השחקנית שנוצר כתו...
תיאטרון סיפור
"תיאטרון-סיפור" הוא ז׳אנר המפגיש בין סיפור להצגה, בין הגשת סיפור על ידי מְספר להצגת מחזה על ידי גילום דמויות. במעבר בין טקסט סיפורי לאירוע בימתי מתחדדים הרכי...
תיאטרון בובות וחפצים
באמצעות בובה אפשר לרגש, לעודד ולחזק את התפתחותם הטבעית של ילדים. פעילות הילד עם בובות תיאטרון נעה בין משחק עם הבובה ועד משחק באמצעות הבובה. ככל שהילד גדל, כך...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.