תכנון: אדריכלית שרון גפננו
המתחם
חזון המנהלת - ורד אסולין
תיכון אורט שפירא מאמין ב"למידה משמעותית", המקדמת את הלומד ומעניקה לו תחושת צמיחה, ערך ומסוגלות העומדת בהלימה לעולמו. אנו מאמינים בפיתוח לומד עצמאי, בעל מכוונות עצמית, הומאני, פורץ דרך בתחומי דעת ועניין מגוונים, השואף למצוינות ומסוגל להתמודד עם אתגרי העתיד.
אנו מאמנים בלמידה בינתחומית המשלבת עבודת צוות, חקר וגילוי, שיתופי פעולה, יזמות ויצירתיות.
הגישה הבינתחומית מונעת על פי התפיסה שמסגרת מבנה הדעת של תחום אחד אינה מאפשרת לייצג את התמורות והשינוי המתרחשים בעולם המידע. לאור העובדה שהמידע משתנה ומתחדש, אינו מוחלט אלא זמני, אינו אובייקטיבי אלא הקשרי, ותחומי דעת נפרדים ומתמזגים בתהליך דינאמי, ההישענות הבלעדית על תחומי הדעת נתפסת כמלאכותית ומגבילה. הגישה משקפת מציאות דעת אמתית. תחומי הדעת מקיימים ביניהם קשרי גומלין עשירים המסייעים להבין את המציאות המורכבת ולפתור בעיות באופן יעיל.
במפגש של תלמידים הלומדים תחומי דעת שונים, כל תלמיד תורם מהידע המקצועי שלו ומעולם התוכן שאותו הוא לומד ויחד עם זאת הוא זוכה להיחשף לעולמות תוכן מתחומי דעת חדשים. הידע של כל חברי הצוות יחד יוביל למוצר משותף מיטבי.
ההשראה להקמת המרחב - פרידה בן הרוש מובילת הניסוי
הפאב לאב בחולון היה יריית הפתיחה ולאחר מכן חיפושים מעמיקים באינטרנט וחשיפה למקומות זהים בעולם.
אני עוסקת בצורפות, מלמדת ויוצרת למעלה מ-20 שנה, דבר שהקנה לי ידע וניסיון ברכישת חלק מהציוד הנחוץ ליצירת מרחב עבודה מפרה נעים ומזמין ליצירה.
בחרתי לסדנה את מכונת ה - CNC המיועדת לכרסום במתכת לשימוש בצורפות.
הסדנה שלנו נפתחה לאחרונה ואנו עושים את צעדינו הראשונים בהפעלתה.