יריד תפקידים
לקראת פתיחת שנת הלימודים מצאה המורה לאה משולם דרך נהדרת לעודד מעורבות ושותפות של כלל התלמידים בתחומי העשייה הכיתתית. לאה היא מחנכת כיתה ו', רכזת שפה ורכזת פדגוגית בבית הספר "אלימלך כנר" בכפר גנים ג' בפתח תקווה,
לאה יזמה עריכת יריד כיתתי ובו שלל דוכנים המציעים לתלמידים את 'מרכולתם'- מילוי תפקידים שונים במרחב הכיתתי. כל דוכן מאגד תחתיו תפקידים בתחום מסוים או בנושא מסוים:
דוכן שמחת הלב - תפקידים של אחראי לאיסוף ברכות ימי הולדת מתלמידי הכיתה, אחראי לבחירת מוזיקה בהפסקה, לבחירת הסרט החודשי וכד';
דוכן קישוט - תפקידים של הסרה ותלייה של קישוטים, ארגון וסידור לוחות פעילים בכיתה;
דוכן דאגה לחבר - תפקידים של העלאת שעורים לפורום הכיתה, ביקור חולים והשלמת שעורים לחבר שנעדר עקב מחלה;
דוכן ארגון הכיתה - תפקידים דוגמת הדלקה וכיבוי של האורות בסוף כל יום לימודים, הרמת הכיסאות, אוורור הכיתה, מחיקת הלוח, מחזור נייר, סידור הספרייה וכד';
דוכן ארגון משחקים - תפקיד אחראי למשחקי חברה, למשחקי קופסה, למשחקי כדור וכד'.
כדי לדרבן את התלמידים לגלות אחריות ומחויבות לתפקידם, הם התבקשו לחשוב אם אכן יהיו מסוגלים לבצע את התפקיד וכיצד. לצד זאת, ישנה גם אפשרות להקמת דוכן "יד 2" בו יוכלו התלמידים להחליף תפקידים שכבר בחרו בתפקידים אחרים.
באמצעות יריד הדוכנים הופכת חלוקת התפקידים בכיתה לחוויה ססגונית ומשעשעת, המעודדת מעורבות ושותפות של כל התלמידים במטלות הכיתה היום-יומיות, לפי הרציונל המנחה: "לכל תלמיד תפקיד". לפי רציונל זה אפשר גם להוסיף ליריד דוכנים ותפקידים לפי הצורך או להקצות תפקיד מסוים לכמה תלמידים.
אין ספק, כי עידוד וטיפוח של השתתפות התלמידים בוועדות השונות של הכיתה מובילים ליצירת אקלים כיתתי חיובי ומועיל ולקידום המוטיבציה החברתית והלימודית של התלמידים. אך לא פחות חשוב מכך, הם מובילים לעידוד ולטיפוח מעורבות ומנהיגות בקהילה כולה - שהרי 'כיתה' היא בסופו של דבר מעין קהילה בזעיר אנפין, מיקרוקוסמוס של החברה.