תלמידי ההפסקות
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- נושאים ותחומי דעת:
- היבטים רגשיים, חברתי ערכי
- פדגוגיות יעודיות:
- מעגלי שייכות, למידה בינתחומית
- מסגרות חינוכיות:
- מרכזי מחוננים
- שלבי חינוך:
- יסודי, חטיבת ביניים
- סוגי התוכן:
- מדריך פדגוגי
- פותח ע"י:
- תמי גבעון
- שפה:
- עברית
מה עושים התלמידים בהפסקה? מה אפשר ללמוד מזה ומה עושים עם מה שמגלים?
תמי גבעון, מנהלת מרכז ההעשרה למחוננים בדימונה, מתארת יוזמה של צוות בית הספר לעקוב אחר תלמידים שונים בזמן ההפסקה. הצוות ביקש לבדוק למה תלמידים נשארים לבד בזמן ההפסקות ופעל בדרכים שונות לשילוב חברתי של תלמידים בודדים.
המסמך מתאר את העבודה שנעשתה עם כמה תלמידים ומדגיש את חשיבות הליווי החברתי בהפסקות. אין מדובר בנוכחות של מורה תורן בהפסקה אלא במעקב מתוכנן אחרי תלמידים ובחשיבה ובטיפול הבאים בעקבות מעקב זה. מבחינה זו היוזמה היא מודל לעבודה נכונה עם תלמידים מחוננים אשר לא תמיד מוצאים את עצמם בחברה בבית ספרם או במסגרות אחרות.
תיאור היוזמה נכתב בעבור מאגר הידע מחוננט.