חפש ב:

נחל שורק – פלמחים

לכל הטיולים
נחל שורק – פלמחים

אזור בארץ

מישור החוף.

על המסלול

תחילת המסלול בחורשת הצנחנים בצידו הדרומי של כביש 4311 המוביל לפלמחים, נ"צ 1491-1242. מהחורשה שביל מסומן בריבועי בטון שעליהם נקודות צבע עובר מדרומו של נחל שורק מתחת לכביש.
הקילומטר הראשון של המסלול עובר בחורשת אקליפטוס. כ-600 מטרים ממנו מוכשרים למוגבלי תנועה. לאורך השביל תחנות הסברה על מערכת טיהור מי שפכים ועל האי המלאכותי 'אי הצבים'. מעת לעת אפשר להבחין בצבים מציצים מהנחל.
אחרי 'אי הצבים' המסלול יוצא לשטח חולי ופתוח ולתצפית אל הנוף מנקודת גובה (נ"ג) 28. המסלול עובר לרגלי גבעה ולאורכו כרמי גפנים נטושים ועצי דקל. השביל עוקף את הגבעה מצפון ועובר בתוך חולות ים עמוקים, עוקף את הקיבוץ מצפון וממערב עד הגיעו לחניית חוף פלמחים.
לכל אורך המסלול קוביות בטון עם הסברים על הנוף ועל החי בו.

נוף, טבע ונקודות חן

תחנות הסברה לאורך המסלול, חורשת אקליפטוס עם צמחי אגבה מגביהים, נ"ג 28 הנותנת תצפית מדהימה, חולות ים.

דגשים והמלצות

מסלול נוח שחלקו הראשון מוצל, מתאים לימים חמים ומותאם לבעלי מוגבלויות תנועה. הנחל בשיקום. המוצא אל הים והנוף הייחודי מושכים את העין. שימו לב לענפי אקליפטוס שבורים. משך ההליכה כשעתיים (תלוי במספר העצירות בדרך). מועד אחרון לכניסה: שלוש שעות לפני החשכה.

נושא המסלול

זיהום נחלים, חוף הים, רכס הכורכר, צדפים.

אפיון המסלול

חורשת הצנחנים, אי הצבים, "הדיונות".

שימו לב!

המידע המוצג במרחב זה הוא לצרכים פדגוגיים בלבד.

המלצה ללימוד תחומי דעת במסלול

מדע וטכנולוגיה

  • הסביבה שאנו חיים בה: מרכיבים לא חיים וחיים (כיתות א', ב')
  • הסביבה שאנו חיים בה: מגוון צמחים ומגוון בעלי חיים (כיתות א', ב')
  • תופעות מחזוריות – עונות השנה: תופעות מחזוריות בעולם החי – צמחים ובעלי חיים (כיתות א', ב')
  • תופעות מחזוריות – עונות השנה: תנאי מזג האוויר (כיתות א', ב')
  • השפעת האדם על הנוף והסביבה (קיימות) (כיתות א', ב')
  • חומרים תכונות ושימושים (כיתות א', ב')
  • מאפייני חיים וצרכים לקיום יצורים בסביבה (כיתות א', ב')
  • המגוון בטבע: סביבות חיים (כיתות א', ב')
  • השפעת השימוש בחומרים על הפרט, על החברה ועל הסביבה (קיימות): ייצור תעשייתי (כיתה ט')
  • השפעת השימוש בחומרים על הפרט, על החברה ועל הסביבה (קיימות): המחיר הסביבתי של השימוש בחומרים (כיתה ט')
  • השפעת השימוש בחומרים על הפרט, על החברה ועל הסביבה (קיימות): פתרונות להקטנת הנזק הסביבתי (כיתה ט')
  • מערכות אקולוגיות (הרחבה): המגוון הביולוגי (כיתה ט')

גאוגרפיה - אדם וסביבה

  • ייחוד נופי (כיתות ז'-י"ב)
  • מקורות מים (כיתות ז'-י"ב)
  • תיירות (כיתות ז'-י"ב)
  • זיהום נחלים (כיתות ז'-י"ב)
יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.