תקומה וגבורה: הקשר לארץ ולמדינה - בחינוך העל-יסודי

על הקשר לארץ ולמדינה

בבסיס מערכת החינוך בישראל עומדות הכוונה לחזק את האהבה ותחושת ההשתייכות לארץ, לעם ולמדינה ולסייע ביצירת רקמת יחסים חיובית בין היחיד לזולת כדי לעודד תחושת השתייכות לארץ, חיבור לסביבה, אהבה לטבע ונכונות למילוי חובות חברתיות ולאומיות.

התכנים המובאים כאן עוסקים בסוגיות שמחזקות את תחושת השייכות של בני הנוער למדינת ישראל גם בתקופה הקשה והמורכבת בשעת מלחמה, מעודדות התבוננות אופטימית ואקטיבית בקרב בני הנוער ומסייעות להם להתחבר לזיקה הלאומית הטבועה בהם ולתחושות החיוביות שלהם כלפי המדינה.

מינהל חברה ונוער
  • להיות ישראלי זה.....
    עיסוק בסוגיית היותנו ישראלים אחרי מאורעות ה-7 באוקטובר.
  • יום ירושלים - יומנה של עיר נצורה
    סיפור המצור על ירושלים עם פרוץ מלחמת העצמאות מנקודת מבט של נער ירושלמי בן שתים עשרה, המתאר בלשון עשירה, רגישה ובוגרת את אשר עבר עליו בתקופת המצור, את מה שראה במו עיניו ואת תגובותיו ורגשותיו לנוכח המתרחש סביבו.
  • אין לי ארץ אחרת
    מטרות הפעילות לקיים שיח שיחזק את תחושת השייכות של בני הנוער למדינת ישראל גם בתקופה הקשה והמורכבת הזו, לחזק התבוננות אופטימית ואקטיבית ולסייע לבני הנוער להתחבר לזיקה הלאומית הטבועה בהם ולתחושות החיוביות שלהם כלפי המדינה.
עולים
מוזיאונים
  • מקימים מדינה - כ"ט בנובמבר, מוזיאון בית יגאל אלון, קיבוץ גינוסר (כיתות ז-יב)
    במסגרת היום נתוודע למושג כ"ט בנובמבר, התלמידים ירכשו בדרך חווייתית ידע על האירועים שהובילו לכ"ט בנובמבר ויתחקו אחר מציאות החיים בעת ההיא. בחלקו השני של היום נדון בדומה ובשונה בין שנת תש"ח לבין המציאות במדינת ישראל לאחר אירועי שבעה באוקטובר ונבחן היכן אנו נמצאים אל מול השינויים החברתיים-מדיניים-ביטחוניים שמדינת ישראל מתמודדת עמם.
  • אסיפת חברים - אידיאולוגיה חלוצית, מוזיאון עקבות בעמק, גן השלושה
    האם לעלות לקרקע באזור מלא ביצות וקדחת? האם כדאי להעלות יישוב חדש בעוד הכנופיות מסביב מתקיפות בלילות? אתר מורשת "חומה ומגדל" מעורר לחיים דילמות אמיתיות מתקופת "חומה ומגדל". משחק תפקידים של 'אסיפת חברים' המומחזת על ידי תלמידים בהצגת דמויות חלוציות שונות מתקופה סוערת טרם קום המדינה והתמודדות עם שאלות קיומיות המעסיקות אותנו גם היום.

אולי תתעניינו גם ב...

הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!