פעילות להכרת מאפיינים של קבוצות סיסטמתיות שונות. התלמידים יבחרו בתמונות של אורגניזמים, ימיינו אותם וירשמו את המאפיינים העיקריים של כל קבוצה. פעילות זו מזמנת חשיפה לשיטת המיון המקובלת ולהכרת קבוצות עיקריות של יצורים חיים. התלמידים יכולים למיין תמונות לפי קריטריון ביולוגי (כמו דרך הזנה) שיבחרו. בפעילות אפשר לשלב עבודה בקבוצות עם דיון במליאה. התלמידים יבחרו תמונות בחיפוש חופשי ברשת, מתוך מאגר תמונות שיציג המורה או מתוך מאגרי תמונות שצילמו תלמידים ומורים לביולוגיה (אולימפיאדה ותחרויות,
פעילויות להוראה – מורים מצלמים טבע, תחרות צילומים של מורי ביולוגיה).
העשרה - פתיחת שנה בביולוגיה

פעילויות מתאימות לפתיחת השנה לתלמידי ביולוגיה בחטיבה העליונה.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף
תמונה שווה אלף מילים – מיון ביולוגי (כיתות י-יא)

חזרה לראש הדף
צילומים ככלי לליבון רעיונות מרכזיים בהוראת הביולוגיה (כיתות יא-יב)

המורה יציג בפני התלמידים את רשימת הרעיונות המרכזיים בביולוגיה (או חלקם) כפי שהם מופיעים בתוכנית הלימודים בביולוגיה – מבוא, ויבקש שייעזרו בצילומים להבהרה או להדגמה של אחד הרעיונות המרכזיים. אפשר לשלב עבודה בקבוצות עם דיון במליאה. מקורות אפשריים לצילומי טבע: אולימפיאדה ותחרויות, פעילויות להוראה – מורים מצלמים טבע, תחרות צילומים של מורי ביולוגיה.
אולי תתעניינו גם ב...
מערכת העצבים
מערכת העצבים היא רשת תקשורת עצבית מפותחת שבאמצעותה הגוף פועל כיחידה מבוקרת ומתואמת. במערכת העצבים נקלט מידע, מעובד מידע ומועבר מידע אל תאי המטרה.
גוף האדם – מבט על
האדם, ככל יצור חי, פועל כישות שלמה. ישות זו מורכבת מחלקים ומרכיבים רבים, אך הגוף השלם בכל אורגניזם הפועל כיחידה אחת הוא הרבה יותר מסכום חלקיו
העשרה - פרס וולף ברפואה ובחקלאות
פרס קרן וולף ברפואה ובחקלאות בנושאים: טכנולוגיית קריספר ובקרה על מועד הפריחה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!