לא לפחד מהארנב
חזרה למאגר
נושא: ספרות ילדים
שנת פרסום: 2022
שכבת גיל: קדם יסודי, א, ב, ג, ד, ה, ו
מקור ביבליוגרפי: מאמר מקורי
במאמר זה נציע גישה להוראת הספרות בבית הספר היסודי מתוך מודעות לאתגריה ובהלימה לדגשים המנוסחים בתוכנית החינוך הלשוני (עמ' 57-53). הגישה שנציע מניחה במרכזה את הפרשנות של היצירה הספרותית כחלק חיוני ביצירת החוויה האסתטית.
במאמר נדון בערכו של המעשה הפרשני של המורים לשפה, כקוראים של היצירה הספרותית, ואת היותו נדבך חשוב ומהותי בתהליך הפיתוח של דרכי הוראתם בכיתה. לגישתנו, המעשה הפרשני פותח מרחב הזדמנויות עבור המורים והתלמידים למפגש פורה ומרחיב לב ודעת עם היצירה הספרותית.
מאמרים נוספים שאולי יענינו אותך
-
כותב המאמר: חנה לבנת, עינת ברעם אשל
נושא: ספרות ילדים
שנת פרסום: 2014
שכבת גיל: א, ב, ג, ד, ה, ו
המאמר מציע לאנשי חינוך המבקשים להעניק לתלמידים חוויות קריאה חיוביות ומשמעותיות, להתבונן ביצירות הספרות משלוש נקודות מבט – היצירה, הקורא, העולם – ולבחור יצירות תוך התחשבות בטקסט ובאיכויותיו, בצורכי הקוראים ובערכי התרבות
-
כותב המאמר: סילביה פלנטאו
נושא: הוראת הכתיבה, ספרות ילדים
שנת פרסום: 2006
שכבת גיל: ה
במאמר זה יוצג מחקר שנערך בקנדה, ובחן את קיומם של קשרים בין טקסטים שקראו תלמידי כיתה ה' לבין הטקסטים שהם כתבו
-
כותב המאמר: גזל אשרת, גילור אורית
נושא: קידום הבנת הנקרא
שנת פרסום: 2019
שכבת גיל: א, ב, ג, ד, ה, ו
המאמר מציע מודל "גג" הכולל ארבעה רכיבים מרכזיים הדרושים להבנת הנקרא: ידע, תהליכי קריאה בסיסיים וגבוהים, קשב ותפקודים ניהוליים, והיבטים רגשיים