דלג אל

הצהרת נגישות

פיתוח מקצועי

חזרה

מסגרות הכשרה ופיתוח מקצועי בתשפ"ג

מסגרות הכשרה ופיתוח מקצועי בתשפ"ג

הפיקוח על הוראת העברית רואה בהרחבת הידע המקצועי של העוסקים בחינוך הלשוני יעד מרכזי וחשוב ביותר ומזמין כל מורה ומורה להמשיך וללמוד ולהתמקצע בתחום. לצורך זה מוצע לכלל המורים בתשפ"ב מגוון רחב של השתלמויות ארציות מקוונות, בנוסף על ההשתלמויות שמציעים מרכזי הפסג"ה בכל מחוז ומחוז.

ההשתלמויות ניתנות על־ידי טובי המומחים בתחום ומשלבות ידע תיאורטי ויישומי בכל אחד מהנושאים הנלמדים.
אנו מפתחים ומשכללים את ההשתלמויות משנה לשנה בהתאם למשוב של המשתלמים בהן.
הנכם מוזמנים להקדים ולהירשם בהרשמה מוקדמת. הפתיחה של כל אחת מההשתלמויות מותנית במספר המשתלמים שירשמו אליה.

בכוורת מבחר מעניין ומגוון של יחידות הוראה ללמידה עצמית בדרך חדשנית וידידותית. היחידות הן בהיקף של 3 , 6 או 9 שעות שיחד יכולות להתחבר ליחידת למידה המזכה בגמול של 30 שעות. במסגרת זו יכול המורה ליצור לעצמו מסלול למידה ייחודי בהתאם לצרכיו, בנושאים הקשורים להוראת העברית, וכן לתחומי דעת אחרים ולפדגוגיה של היסודי.
הלמידה בכוורת מלווה על ידי מנטורים שמסייעים למורים בבחירת מסלולי הלמידה שלהם ונותנים מענה לאורך התהליך.
כל יחידות ההוראה בכוורת נבנו בהנחיה ובליווי של המפמ"רים בתחומי הדעת השונים.
כמו כן, השנה יינתנו במסגרת ה"כוורת" השתלמויות שלמות בהיקף של 30 שעות. השתלמויות אלה נלמדות באמצעות מנחה ונקראות "עסקת חבילה".

 

מודל מיקרוקרדיטציה מתמקד באתגרים חינוכיים נפוצים, ומציע מגוון כשירויות שנותנות מענה לאתגרים אלו. כל יחידה מתמקדת בפרקטיקת הוראה ספציפית שאותה תכירו לעומק ותתנסו בה בשטח. כל יחידת מיקרוקרדיטציה מקנה 10 שעות המוכרות לצורך צבירת גמול השתלמות. כדי לצבור גמול של 30 שעות, יש לבחור שלוש יחידות בעברית או בתחומי דעת אחרים. כל היחידות מיועדות למורים בבית הספר היסודי.
מנחת היחידות של החינוך הלשוני: גב' לימור עסיס-טל.

 

פירוט היחידות:

שיח כיתה מקדם למידה
ביחידה זו תתבקשו להתנסות בניהול שיח איכותי בכיתה ובקבוצה קטנה, בדגש על משוב לדברי התלמידים תוך כדי שימוש בכלים ובפרקטיקות שנלמדו בהשתלמות.

"השלם __ החסר" - הקלוז הדידקטי בכיתה
ביחידה זו תתבקשו להשתמש בכלי "קלוז" להוראה בשיעורי עברית וקידום הבנת הנקרא.

ללמוד לקרוא טקסט לימודי
ביחידה זו תתבקשו להתנסות בתיווך בין התלמידים לטקסט במהלך פעילות של הפקת משמעות מטקסטים על ידי התייחסות למבנה, לשון ודרך היצג הטקסט.

"למידה בשניים" - חברותא בכיתה
ביחידה זו תתנסו בהנחיית למידה בחברותא, דרך הוראת יצירה ספרותית.

למידה מקוונת בעלת אופי קהילתי. הלמידה מתבצעת במרחב ה"מוּדל". הגמול מבוסס על השתתפות פעילה ועל תיאור יישום במהלך הלמידה.
כל מסגרת מקנה 30 שעות מוכרות לגמול אופק חדש.

 

הוראת עברית בכיתה הטרוגנית משולבת תלמידים ממשפחות עולים
המשתתפים יעמיקו את הידע התאורטי והפרקטי על אודות מאפיינים לשוניים, תרבותיים וחברתיים של תלמידים שעברית אינה שפת אימם. הלמידה תתבסס על חקר מקרים ותלווה את עבודתה של ועדת מומחים המגבשת מדיניות בנושא זה.
קהל היעד: מורים בבית הספר היסודי המשלבים בכיתותיהם תלמידים ממשפחות עולים
מנחות: ד"ר דפנה שחר וגב' תמר משלי

 

ההשתלמות לא תיפתח בשלב זה.

אולי תתעניינו גם ב...

עידוד הקריאה
קריאה מרובה קשורה להישגים לימודיים, להרחבת הדעת, לעושר לשוני ויש לה תרומה להבנה חברתית ורווחה רגשית. לאור חשיבות הקריאה, האתגר העומד בפנינו כמורים הוא לעודד ...
מן המחקר אל הכיתה
מן המחקר אל הכיתה - ידע מקצועי ודידקטי בהוראת העברית: חינוך לשוני
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.