הבנה והבעה
תחום ההבנה וההבעה ייחודי בבית הספר בהיותו מסד לכל פעילות לימודית ותשתית להתפתחות התרבותית ולהשתלבות החברתית.
יותר משעניינו של תחום זה הוא הנחלת הידע - עניינו בתהליכים, ברכישת אסטרטגיות, ב'מפגשים' של תלמידים עם טקסטים, בביטוי אישי ובמודעות עצמית.
על כן בהוראת ההבנה וההבעה ההיבט הדידקטי מהותי ובלתי נפרד מתוכני ההוראה - יותר מבכל מקצוע אחר.
לימוד ההבנה וההבעה מטרתו לטפח תלמידים קוראים וכותבים עצמאיים וביקורתיים ובעלי תרבות דיבור.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
הבעה בכתב - סרטונים
משימות אורייניות מתוקשבות
בשנים האחרונות תלמידי ישראל משתתפים בתהליכי היבחנות מתוקשבת.
התנסות רבה ככל האפשר במגוון סביבות למידה ופעילויות תורמת לקידום הקניית המיומנויות הדרושות.
מאגר משימות אורייניות מתוקשבות משמש כסביבה להקניה ותרגול מיומנויות הדרושות בתהליכי היבחנות מתוקשבת
לרשותך שתי אפשרויות לביצוע משימות אורייניות מתוקשבות:
מרחב למידה למורה בכיתתו - כולל ניהול למידה (מרחב הלמידה מאפשר למורה לראות את תוצרי התלמידים, לתת משוב ולהעריך אותם - LMS. באפשרות זו על המורה לפתוח מרחב למידה לתלמידיו).
ללא מרחבי כיתה כיתתיים - ללא ניהול למידה (באפשרות זו התלמיד נכנס למרחב כללי, ללא יכולת המורה לראות את תוצרי התלמידים, לתת משוב ולהעריך אותם).
- כניסה למשימות אורייניות מתוקשבות (נדרשת הזדהות אישית של משרד החינוך)
- תוכנית עבודה שנתית (לוח גאנט) בתחום הדעת עברית
- לרשותך לומדת הדרכה ליצירת מרחב למידה
- למידע נוסף