חפש ב:

הבנה והבעה

הבנה והבעה

תחום ההבנה וההבעה ייחודי בבית הספר בהיותו מסד לכל פעילות לימודית ותשתית להתפתחות התרבותית ולהשתלבות החברתית.

יותר משעניינו של תחום זה הוא הנחלת הידע - עניינו בתהליכים, ברכישת אסטרטגיות, ב'מפגשים' של תלמידים עם טקסטים, בביטוי אישי ובמודעות עצמית. 

על כן בהוראת ההבנה וההבעה ההיבט הדידקטי מהותי ובלתי נפרד מתוכני ההוראה - יותר מבכל מקצוע אחר. 

לימוד ההבנה וההבעה מטרתו לטפח תלמידים קוראים וכותבים עצמאיים וביקורתיים ובעלי תרבות דיבור.

הבעה בכתב - סרטונים

סוגיות בהוראת טקסט הטיעון
סוגיות בהוראת טקסט הטיעון
כתיבה תיאורית
כתיבה תיאורית
טיעון הוא ויכוח
טיעון הוא ויכוח
הרחבה בכתיבה
הרחבה בכתיבה
תהליך כתיבת הטיוטה
תהליך כתיבת הטיוטה
מאמר הוא טיעון
מאמר הוא טיעון
שיטת 6-3-5
שיטת 6-3-5

משימות אורייניות מתוקשבות

בשנים האחרונות תלמידי ישראל משתתפים בתהליכי היבחנות מתוקשבת.
התנסות רבה ככל האפשר במגוון סביבות למידה ופעילויות תורמת לקידום הקניית המיומנויות הדרושות.
מאגר משימות אורייניות מתוקשבות משמש כסביבה להקניה ותרגול מיומנויות הדרושות בתהליכי היבחנות מתוקשבת

לרשותך שתי אפשרויות לביצוע משימות אורייניות מתוקשבות:
מרחב למידה למורה בכיתתו - כולל ניהול למידה (מרחב הלמידה מאפשר למורה לראות את תוצרי התלמידים, לתת משוב ולהעריך אותם - LMS. באפשרות זו על המורה לפתוח מרחב למידה לתלמידיו).
ללא מרחבי כיתה כיתתיים - ללא ניהול למידה (באפשרות זו התלמיד נכנס למרחב כללי, ללא יכולת המורה לראות את תוצרי התלמידים, לתת משוב ולהעריך אותם).

כניסה למשימות אורייניות מתוקשבות (נדרשת הזדהות אישית של משרד החינוך)

תוכנית עבודה שנתית (לוח גאנט) בתחום הדעת עברית

לרשותך לומדת הדרכה ליצירת מרחב למידה 

>למידע נוסף

 

יש לכם רעיון?
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים-
שתפו ועזרו לתלמידים להיות מרוצים !

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.