את תוכניות המוזיקה האלה אפשר לשלב בתוכנית הלימודים לבתי הספר היסודיים. התוכניות מציעות מגוון אפשרויות להוראה בכיתה, קצתן מאפשרות הוראה מתוך שילוב בין תחומי דעת נוספים ומאפשרות הרחבה והעשרה של תוכני הלימוד הקיימים.
תוכניות במוזיקה ביסודי
חזרהמפגשים עם יוצרים (כיתות א-ו)
מטרת התוכנית "מפגשים עם יוצרים" לאפשר לתלמידים להיחשף למלחינים ולשיריהם דרך היכרות מעמיקה עם מבחר שירים באמצעות יחידות הוראה בין-תחומיות.
בסיום לימוד השירים יתקיים מפגש עם האומן, ובו ישירו יחד את שיריו בליווי סיפורים על אודות השירים.
המפגש מאפשר לתלמידים להשתתף במופע, בנגינה, בשיר או במחול, ובעיקר לחוות שירת רבים משירי ארץ ישראל היפה.
שירים ושורשים (כיתות ג-ו)
מטרתה החברתית של התוכנית לחבר כל תלמיד ותלמיד אל מורשתו ואל מורשת חבריו. במסגרת לימודי התוכנית "שירים ושורשים" תלמידי בתי הספר הלומדים את התוכנית זכאים להשתתף, בקבוצות של עד 40 תלמידים, במפגש בלתי אמצעי עם נגן ופייטן. השניים מציגים בפניהם את כלי הנגינה האותנטיים, שרים איתם את הפיוטים שנלמדו מתוך התוכנית "שירים ושורשים" ואף מלמדים אותם פיוטים חדשים.
התוכנית כוללת את מיטב הרפרטואר המוזיקלי של קהילות ישראל השונות ומאפשרת הצצה לנכסי צאן ברזל של עולם תרבותי-מוזיקלי קסום המשקף את פניה של החברה הרב-תרבותית בישראל.
תוכנית הקונצרטים (כיתות א-ו)
תוכניות הקונצרטים הן הכנה לקונצרט חי שהתלמיד חווה באולם הקונצרטים. התוכנית נועדה להכשיר את התלמיד להיות צרכן תרבות ולהאזין לקונצרטים.
ייחודה של תוכנית זו בשילוב ובשיתוף של תזמורות מקצועיות במסגרת תוכנית הלימודים בבית הספר.
שיר של יום (כיתות א-ו)
תוכנית "שיר של יום" מציעה לבתי הספר היסודיים לפתוח את יום הלימודים בשירה. כך תורמים לאווירה נעימה ופותחים את היום בהבניה של נכס תרבות משותף לתלמידי בית הספר. בתוכנית ישנם שירים שנבחרו לפי ערכים מובילים בתוכנית 'תרבות יהודית-ישראלית'.
בתוכנית ארבעה שלבים:
שירה – את השיר ישירו בפתיחת היום. מומלץ לשיר את אותו שיר במהלך השבוע כדי להיטיב להכירו.
שיחת בוקר – לאחר השירה תתקיים שיחה על רגשות העולים מן השיר.
לימוד – למידת השיר לעומקו: עיסוק בערכים העולים מן השיר, יצירת זיקה לארון הספרים היהודי ולתרבות היהודית-ישראלית. הלימוד יהיה בשיעור הראשון של היום או במסגרת שיעורי תרבות יהודית-ישראלית.
מוזיקה – בשיעורי המוזיקה ייבחנו היבטים מוזיקליים הבאים לידי ביטוי במנגינה ובתִזְמוּר.