רשות
יחידה חמישית: מן המיתולוגי אל הפנטסטי

הנושא ביחידה החמישית "מן המיתולוגי אל הפנטסטי" מרתק את עולמם של הקוראים, ובמיוחד של הצעירים שבהם. הנושא מעלה שאלות לדיון ובהן: מה הופך את הפנטסטי לשונה מהמציאות ומהכתיבה הריאליסטית? האם בני תקופה אחרת עדיין יראו את הכתוב כלא מציאותי? האם יש מגמות וסוגים שונים של חריגות מכתיבה ריאליסטית? מהם סוגי הפרשנות לספרות הפנטסטית? (פרשנות פסיכולוגית, חברתית, דתית, מטאפיזית וכו')
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חובה או רשות
אולי תתעניינו גם ב...
בין הורים לילדים
היצירות עוסקות ביחסי הורים וילדים, אבות ובנים, אימהות ובנות ומצבים ייחודיים במשפחה
רוני סומק
רוני סומק נמנה עם היוצרים הישראלים החשובים בשירה העברית, במחצית השנייה של המאה ה-20. מספריו: "נקמת הילד המגמגם" (2017), "כוח סוס" (2013), "אני עירקי פיג'מה",...
שירה עברית במחצית הראשונה של המאה ה-20
במסגרת פרק השירה, יש ללמד את התלמידים ולהפגיש אותם עם היוצרים השונים בתקופה זו (רחל, שאול טשרניחובסקי, לאה גולדברג, נתן אלתרמן ואורי צבי גרינברג)
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!