דלג אל

נתן זך "צער אינו משאיר סימנים..."

נתן זך "צער אינו משאיר סימנים..."

בשירו "השיר הנכון" מתוך הקובץ "כל החלב והדבש" כותב נתן זך:
"כְּשֶׁהָרֶגֶשׁ דּוֹעֵךְ, הַשִּׁיר הַנָּכוֹן מְדַבֵּר. עַד אָז דִּבֵּר הָרֶגֶשׁ, הַשִּׁיר הָאַחֵר. עַכְשָׁו הִגִּיעַ הַזְּמַן לַשִּׁיר הַנָּכוֹן לְדַבֵּר".
הדיוק בתיאור החוויה ללא סנטימנטליות יתר, הדיוק במילים וההתמקדות בזמן העכשווי בכתיבה הם כמה ממאפייני שירת זך.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

חובה או רשות

רשות. 

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

זלדה
זלדה היא מהמשוררות הייחודיות בשירת המאה ה-20. השיר בתוכנית הלימודים הוא זלדה: שני יסודות (שירי זלדה, הקיבוץ המאוחד, 1985).
יחידה חמישית: ההתבגרות בראי הספרות
במסגרת מגמת הרחבת לימודי הספרות (5 יחידות) על המורה המלמד לבחור בנושא הרחבה ביחידה החמישית: להיות יהודי, להיות ישראלי – קולות וזהויות; ספרות בעקבות השואה; הת...
שירת ימי-הביניים
ההכרות עם שירת ימי-הביניים מזמנת ללומד מפגש עם יצירות שיריות שנכתבו בשנים 950-1492 בספרד, שהיתה תחת שלטון המוסלמים ובהמשך בשליטה נוצרית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.